Theme
- Gdzie się położysz, tam zaśniesz. Wejście na górę jest obecnie niemożliwe - odparł Wszechwiedzący - więc pozostaje Ci spać tutaj z nami. Poduszek i kocy mamy pod dostatkiem, rozgość się. Ale nie sądzę, że będziesz miał czas na spanie musicie ruszyć natychmiast, kiedy burza ustanie, może nawet przed - powiedział rzeczowym tonem starzec, a myśl podchwyciła Esmeralda.
- Będą nas szukać - powiedziała cicho i zadrżała, jednak opanowała się prędko - tak, będziemy musieli stanowczo wyjść wcześnie, nie możemy wpaść na strażników, którzy będą przeszukiwać miasto, to obróciłoby cały plan w niwecz!
Jak zostało ustalone, tak się stało. Szahid otrzymał to co chciał: konkretne decyzje, a Vultowi przypadł zaszczyt dowodzenia, wobec pasywności wojownika i brak autorytetu Esmeraldy. Miał czas by odpocząć i przygotować się mentalnie na przygodę. Mimo studiów i paru przygód, nic nie mogło przygotować go na walkę z potężnym nekoromantom i jego pomiotami. Teoria, rady... na co mu to w obliczu prawdziwego zła? Mógł mieć tylko nadzieję, że w tak ważnej chwili nie zawiedzie.
Szahid zaś mógł w spokoju pomedytować nad nadchodzącym wyzwaniem. Walka z nieumarłymi, zabijanie magów, gwardia domowa? Co mogła być dla wojownika lepszym narkotykiem jak nie euforia towarzysząca walce? Ekscytacja i adrenalina, która wypełnia ciało w krótkich walkach podniecała bardziej, niż jakakolwiek wizja po opium czy innym haszyszu. Pykając spokojnie fajkę, olbrzymi wojownik wyobrażał sobie ruchy swych oponentów, walkę z nieprzewidywalnymi nieumarłymi i wyobrażał sobie jak walczyć swoją nową bronią.
Co myślała Esmeralda? Z jej twarzy dało się wyczytać napięcie, może nawet strach. Prawdopodobnie właśnie w tej chwili przypominała sobie czary, którymi miała zamiar obalić Wezyra, albo wmawiała, że wszystko będzie w porządku. Ale to walka na śmierć i życie, w niej nigdy nie było "wszystko w porządku".
Kiedy po godzinie wicher ustał na tyle, by mogli wychylić nosy spoza haty, Wszechwiedzący obdarował ich grubymi, postrzępionymi pelerynami podróżniczymi z kapturami, mamrocząc coś o piasku, biczach i poranionej skórze. Wyruszyli, kiedy tylko Szahid odepchnął zwały piachu spod drzwi, co okazało się być niemałym wyzwaniem. Olbrzym napinał muskuły, aż w końcu dziesiątki kilogramów piachu ustąpiły. Wymknęli się w ciemność nocy, niczym złodzieje, a ich drogę oświetlał nieśmiało księżyc, który ledwo przebijał się przez gęste chmury. Na dworze wciąż mocno wiało, piasek biczował ich po grubych pelerynach. Umknęli w ciemność, zostawiając zasypane miasto za sobą. Na szczycie wieży pałacowej paliło się światło.
Magiczny portal do Dżungli
- Organizacja
- - Archiwum
- Zasady gry i świat przedstawiony
- - Atlas
- - - Podstawy
- - - Rasy
- - - Geografia
- - - Bóstwa i świątynie
- - - Biblioteka Uniwersytetu Oros
- - - - Dział wiedzy przydatnej
- - - - Dział wiedzy dodatkowej
- - - - - Magia
- - - - - Historia i Kultura
- - - - - Rzemiosło, nauka
- - - - - Inne
- - - - Dział Archiwum
- - - - Prace konkursowe – zbiór dzieł
- - - - Pamiętniki Herbian
- - - Wieści ze świata
- - Kartoteka
- - - Archiwa
- - - NPC niekanoniczni
- - - Przykładowe karty postaci [dział w przebudowie]
- Północ
- - Salu
- - - Port Salu
- - - Wolne Księstwo Petram
- - Splugawione Ziemie
- - - Morlis
- - - Zachodnie Ghuz Dun
- - Thirongad
- - - Twierdza
- - Turon
- - - Stolica
- - - Tunel
- - Ziemie niczyje
- Keron
- - Królewska prowincja
- - - Saran Dun
- - - - Akademia Mniejsza
- - - Biały Fort
- - - Nowe Hollar
- - - - Akademia Sztuk Magicznych
- - - Heliar
- - Księstwo Grenefod
- - - Grenefod
- - Książęca prowincja
- - - Qerel
- - Zachodnia prowincja
- - - Irios
- - - Srebrny Fort
- - Południowa prowincja
- - - Oros
- - - - Uniwersytet w Oros
- - - Zaavral
- - Wschodnia prowincja
- - - Meriandos
- - Księstwo Ujścia
- - - Ujście
- - Gryfie Gniazdo
- - - Zamek
- Fenistea
- - Wyspa Kryształowego Powiewu
- - - Stolica - Asvahill
- - Fenistea - puszcza
- - - Lea`Fenistea - dawna stolica
- - Bagna Serathi
- Urk-hun
- - Zachodnia baronia
- - - Czarne Mury
- - - Czarcie Góry
- - - Everam
- - Wschodnia baronia
- - - Karlgard
- - - - Karlgardzka Akademia Czarnoksięstwa
- - - Wushoh
- - Baronia Varulae
- - - Varulae
- - - Deszczowy Matecznik
- - - Tsu`rasate
- Archipelag
- - Taj`cah
- - - Stolica
- - Chandi
- - - Dekha Chandi
- - Erola
- - - Port Erola
- - Kattok
- - - Ina'Kattok
- - - Da'kattok
- Podmrok
- - Klan Wędrujących
- - Klan Poszarpanej Rany
- - Klan Księżycowej Doliny
- - Sprowadziciele Słońca
- - Klan Wodnej Gwiazdy
- Poza Herbią
- - Karczma
- - - Księga niesamowitych opowieści
- - - Śmietnisko
- - - - Cele gladiatorów
- - - - Arena
- - - - Warsztat Alta i Vasa
- - - - Strategiczne Sesje PBF
- - - - Gra strategiczna
- - - Chatka na Kurzej Nóżce
- - Galeria
- - Bramy
- - - Wygasłe portale