Łup-stuk, czyli sam warsztat

1
Dobra - co napisałem, to wrzuciłem. Bardzo prawdopodobne, że o czymś zapomniałem, ale właśnie dlatego świeże oko musi na to zerknąć i ocenić.
Jak już będzie ok, to możemy to opublikować graczom i ogarnąć ostateczną listę chętnych.

Aha - trzeba określić bonusy pól na mapie, np. bardzo spowolniony ruch na bagnach. Nie bardzo wiem jak to zrobić - obawiam się, że szczegółowych ikonek będzie sporo i będą nieczytelne, chyba że na mapie oznaczać będziemy jedynie rodzaj bonusów, ale nie ich siłę. Wtedy będzie można np. premie do rzutów na zasoby pisać tylko graczom prywatnie, w ich frakcjach, bo w sumie nie ma powodu, by wszyscy znali całą mapę od razu bez żadnych ekspedycji - wystarczy im info, że centrum wygląda na bardzo żyzne, urodzajne, że rzeki tam są pełne ryb, a płytko pod górskimi stokami są metale i minerały.
No i w związku z chęcią skupienia ludzi wokół walki o centrum, dałbym graczom na start tylko delikatne bonusy na start, rzędu -1 Stopień Trudności na jedno czy dwa Osiągnięcia, nie więcej. Wtedy faktycznie będą się bić o centrum, jeśli tam będą bonusy rzędu -3 ST.

Re: Łup-stuk, czyli sam warsztat

2
Można posłużyć się delikatnymi odcieniami mapy. Nie wiem, jak ona teraz wygląda. Czy chcesz ją dzielić na wiele pól, czy zostawiamy mapę i wizualnie na niej rysujemy kolorami. Moglibyśmy określić przykładowo typy terenu.
- Równina, Leśny, Górski, Bagna. Dla przykładu. Każde będzie miało inne premie i współczynniki ruchu. Ale nie weim, czy nie lepiej zrobić to bardziej umownie. W sensie, że np. uznajemy, że wojska które atakują z lasu na równinę mają efekt zasadzki, jeśli gracz o tym wspomni. I uznajemy, że po prostu "wolniej" poruszają się w lesie, niż na równinie.

Co do bonusów to sam nie wiem.
Zwykł być Rodowitym Sępem, Chciwym ścierwem zachodu, Niehonorową plagą zdrady, Zdrajcą narodów, Szacunek monetą wyrabiającym, Niemiłym wszelkim cnotom, Zniesławionym imieniem, Parszywym Kłamcą, Jadowitym Mówcą i Obrazą dla domeny króla
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Warsztat Alta i Vasa”