Herbia tej edycji miała stanowić fajną grę w klasycznym świecie fantasy i siłą rzeczy znaleźć tu można wiele elementów z innych światów fantastycznych - literatury, filmu, gier; część celowa, część mimowolna, część uświadomiona, a z części pewnie nawet nie zdajemy sobie sprawy.
No więc - jakie elementy wydają się Wam wyraźnie znajome i dlaczego? ;>
Prosiłbym tylko, by były to elementy wyraźniejsze niż np. "Elfy! Elfy były tu, i tam, i tam jeszcze...!"
Re: Podobieństwa w Herbii
3Tyle, że na jej szczycie zmieściło się wtedy hmm. raz... czterech... nożesz ponad 10 osób, i spokojnie jedna połowa nawalała się z drugą nie przeszkadzając sobie nawzajem ;PAkasemis pisze:Wieża mi trochę przypomina wieżę z metro 2033 ;p
Hmmm. A dla mnie jeszcze za szybko bym podobieństwa dawał do tej edycji. W poprzedniej to wiadomo, devil may cry i inne rzeczy w które nie grałem xP
[wyjustuj]W życiu powinieneś spróbować wszystkiego. Potem dopiero, wyzbytym ignorancji, obierać własną drogę.[/wyjustuj]
Re: Podobieństwa w Herbii
4Wieża z pewnością była inspirowana na Devil May Cry - robota MatiXa Mi jednak nieodmiennie kojarzy się z Tolkienem, gdzie Wielkie Zło właśnie z Tej Wieży roztacza aurę plugastwa i deprawuje.
Zielony - ale tak ogólnie, bierz pod uwagę cały świat, nie tylko historie opowiedziane w tej edycji.
Zielony - ale tak ogólnie, bierz pod uwagę cały świat, nie tylko historie opowiedziane w tej edycji.
Re: Podobieństwa w Herbii
5- Archipelag od Le Guin (pośrednio przez warmłotek).
- Magia to Sapek (i reszta uniwersów opartych na elementach).
- Motyw magowie przeciw technokratom to Arcanum.
- Druidzi vs cywilizacja w tym wydaniu to znów Sapek.
- Wielka Pustynia na mapce jako żywo Patelnia, nawet lokalizacja podobna.
- Demony na północy to warmłotek.
- Zakon Sakira to klasyczny motyw inkwizycyjny.
- Wieża - czy ja wiem: trochę niby odwołanie tolkienowskie, choć mnie bardziej się kojarzy z Devil May Cry - tam też wyrosła nagle Wieża prowadząca prosto do piekła.
- Turon jako żywo przypomina siedziby krasnoludów z Dragonlance.
- Kattok i motyw miast Trolli też z Dragonlance.
- Jaszczurze wierzchowce z Varulae i jaszczury z Podmroku u Salvatore'a.
- Drowy (?) z Forgottena ( )
- Wszystkie rasy na tolkienowskim modern fantasy ala DnD.
- Gryfomania Keronu rodem z Heroesów (Erathia).
- Wyspy Umarłych to R. Zelazny.
Tak między bóstwami a prawdą... to za wiele tu oryginalnych rzeczy nie ma, nie?
- Magia to Sapek (i reszta uniwersów opartych na elementach).
- Motyw magowie przeciw technokratom to Arcanum.
- Druidzi vs cywilizacja w tym wydaniu to znów Sapek.
- Wielka Pustynia na mapce jako żywo Patelnia, nawet lokalizacja podobna.
- Demony na północy to warmłotek.
- Zakon Sakira to klasyczny motyw inkwizycyjny.
- Wieża - czy ja wiem: trochę niby odwołanie tolkienowskie, choć mnie bardziej się kojarzy z Devil May Cry - tam też wyrosła nagle Wieża prowadząca prosto do piekła.
- Turon jako żywo przypomina siedziby krasnoludów z Dragonlance.
- Kattok i motyw miast Trolli też z Dragonlance.
- Jaszczurze wierzchowce z Varulae i jaszczury z Podmroku u Salvatore'a.
- Drowy (?) z Forgottena ( )
- Wszystkie rasy na tolkienowskim modern fantasy ala DnD.
- Gryfomania Keronu rodem z Heroesów (Erathia).
- Wyspy Umarłych to R. Zelazny.
Tak między bóstwami a prawdą... to za wiele tu oryginalnych rzeczy nie ma, nie?
Re: Podobieństwa w Herbii
6Z pewnością "Wizja Marii Eleny" jest jak przepowiednia Itilny z Wiedźmina. Aczkolwiek takie katastroficzne teksty są niesłychanie popularne i można to znaleźć prawie wszędzie.
Cassiv, podejrzewam, że "Czarnoksiężnik z Archipelagu" ma tyle samo wspólnego z Herbią co "Archipelag GUŁag"
Jak zauważę coś ciekawego to napiszę z pewnością.
Cassiv, podejrzewam, że "Czarnoksiężnik z Archipelagu" ma tyle samo wspólnego z Herbią co "Archipelag GUŁag"
Jak zauważę coś ciekawego to napiszę z pewnością.
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.
Re: Podobieństwa w Herbii
7To miasto Everam to jakieś nawiązanie do książek "Malowany człowiek" i "Pustynna Włócznia"?
Re: Podobieństwa w Herbii
8Tak. Everam to mój koncept inspirowany tą serią.
[wyjustuj]W życiu powinieneś spróbować wszystkiego. Potem dopiero, wyzbytym ignorancji, obierać własną drogę.[/wyjustuj]
Re: Podobieństwa w Herbii
9Nawet nie zauważyłem tylu podobieństw co wymieniliście. Wieża - tak, Devil May Cry. Pomyślałem, że też fajnie by było mieć super złą budowlę w świecie herbii
Ale jeśli chodzi o wątek z demonami to jednej rzeczy nikt jeszcze nie zauważył
Ale jeśli chodzi o wątek z demonami to jednej rzeczy nikt jeszcze nie zauważył
Re: Podobieństwa w Herbii
10Może jakaś podpowiedź?Ale jeśli chodzi o wątek z demonami to jednej rzeczy nikt jeszcze nie zauważył
Re: Podobieństwa w Herbii
12Magiczne portale to Gwiezdne Wrota.Ale jeśli chodzi o wątek z demonami to jednej rzeczy nikt jeszcze nie zauważył
Re: Podobieństwa w Herbii
13Wypisz, wymaluj Drowy od RASaWiele legend krąży wśród wszystkich ludów Herbii o złych, czarnoskórych Elfach, które zeszły głęboko pod ziemię, by móc zaprzedać czartom swe dusze, zaś dziś niechętnie wychylają stamtąd nosa, a i to tylko po to, by przelać krew swych pobratymców z powierzchni.
Typowa cecha dla wszelakich kreacji mroczniaków, czy to Druchii(warhammer) czy Drowy.mówi się, że Mroczne Elfy są brutalne oraz zdradzieckie i pałają nienawiścią do wszystkich na powierzchni,
Drowy.Mają jakoby mieć potężną moc magiczną, którą czerpią z krwawych rytuałów i konszachtów z Diabłami.
Znając dobrze obydwie kreacje, skłaniałbym się w inspiracji w stronę Druchii. Dlaczego? Bowiem Druchii wyglądają prawie tak samo jak Wysokie Elfy(uniwersum młotka) a ich "mrok" wynika z wnętrzna i osobowiści. Z tego w co wierzy elf(Khaela mensha Khaine!) oraz jak się zachowuje. Druchii nie jest "murzynem" widocznym z odległości kilometra, tylko może być zwyczajnym elfem siejącym defetyzm w szeregach wroga. O wiele ciekawej gra się taką postacią, gdyż może ona wmiarę swobodnie poruszać się, a ciemnoskóry kłapołuch odrazu budzi podejrzenia i nieufność.
Warhammer.Wysokie Elfy są znacznie wyższe od ludzi. Mają na ogół około dwóch metrów wzrostu, ciemne włosy i zielone lub brązowe oczy. Fizycznie są jeszcze słabsze od swych leśnych pobratymców, jednak długotrwałe kultywowanie nauki i postępu daje im znaczą przewagę intelektualną nad większością ras Herbii.
Typowy zabieg w świecie młotka.Niemniej jednak nie można nie zwrócić uwagi, że praktycznie cała historia polityczna starożytnej Pierwszej Ery to historia tej właśnie rasy.
Warhammer, że aż się bardziej nie daByć może nie stoczyły się jeśli chodzi o intelekt, zdolności magiczne, siłę woli czy poziom kultury, ale są tak nieliczne, że nie mają realnych szans na wpływy.
Patrzy wyżejJak jednak zostało powiedziane, ze swych zdolności nie utraciły nic: w dalszym ciągu są ponadprzeciętnie inteligentne, bystre i posiadają wręcz naturalny talent magiczny. Wśród Wysokich Elfów wielu było potężnych magów, niezależnie od ich oceny moralnej:
Muszę przyznać, że jeśli tworca rasy elfów świadomie wrzucił Wysokie Elfy do jednego wora z Drowami, to wykonał dziwny zabieg Zgodnie z mainstream'em odwiecznymi wrogami Wysokich są Druchii, jako ci "upadli" którzy sprzeniewierzyli się swemu dziedzictwu, kulturze i historii, pałając nienawiścią do swych kuzynów. A inny by powiedział, Druchii, jedyne prawdziwe elfy (; z kultem boga o zbrukanych krwią dłoniach, świątyń wiedź i assasinów, kultem siły i intrygi, gdzie magia - mroczna sztuka, cienia i śmierci - jest de fato zmarginalizowana.
Re: Podobieństwa w Herbii
14A mi bardziej przypomina The Elder Scrolls. Tam też ich nie lubiłemVespertilio pisze:Warhammer.Wysokie Elfy są znacznie wyższe od ludzi. Mają na ogół około dwóch metrów wzrostu, ciemne włosy i zielone lub brązowe oczy. Fizycznie są jeszcze słabsze od swych leśnych pobratymców, jednak długotrwałe kultywowanie nauki i postępu daje im znaczą przewagę intelektualną nad większością ras Herbii.
.
Nero w żadnej "wierzy" nie walczył. I broń Gurke'a na pewno nie była podobna do YamatoNuclear pisze:Nero z DMC walczył w wierzy No i Yamato dzierżone przez Gurka
Też nie.Cassiv pisze:Magiczne portale to Gwiezdne Wrota.Ale jeśli chodzi o wątek z demonami to jednej rzeczy nikt jeszcze nie zauważył
Na pewno nic, co związane z DMC, bo to i tak już każdy wie Ale nadal jesteśmy w JaponiiKapitan pisze:Może jakaś podpowiedź?Ale jeśli chodzi o wątek z demonami to jednej rzeczy nikt jeszcze nie zauważył
Re: Podobieństwa w Herbii
15Wydaję mi się, że uniwersum młotka jest starsze od The Elder Scrolls. Poza tym bazą dla wszystkich elfów jest Tolkien, bo jego elfy, to jak dla mnie późniejsze połącznie wysokich z leśnymi. Z ciekawych koncepcji na których wzorowały się dalsze systemy to Warhammer i Forgotten Realms. Chyba nie wymyślono żadnego ciekawego/wartego uwagi podziału poza leśnymi, wysokimi i mrocznymi.A mi bardziej przypomina The Elder Scrolls. Tam też ich nie lubiłem
Żaden normalny facet nie lubi wysokich elfów