Kerońska sukcesja tronu
czyli kto pierwszy w kolejce do władzy, gdyby zabrakło króla Aidana
Gdyby król miał dzieci, po jego śmierci domyślnie dziedziczy władzę, niezależnie od płci, najstarsze z nich. Chyba że testament zmarłego rodzica z dynastii panującej stanowi inaczej, bo może – Aidan Augustyński odziedziczył władzę po ojcu, bo był starszy, ale zmarły król nie pozostawił testamentu, wiele zaś wskazuje na to, że gdyby go napisał, przekazałby jednak pałeczkę Jakubowi, stąd cały konflikt między braćmi).
Jeżeli tron odziedziczyłaby córka, co jest jak najbardziej możliwe i normalne, jej mąż musiałby przyjąć jej nazwisko (nazwisko dynastii panującej).
Jeżeli tron odziedziczyłoby nieletnie dziecko, tymczasowo władzę sprawowałaby matka jako królowa regentka, gdyby zaś i jej zabrakło, to rodzeństwo króla, czyli w tym wypadku książę Jakub.
Ewentualnie zostałoby zarządzone małżeństwo nieletniego królewskiego potomka z kimś dorosłym (choć w przeszłości zdarzały się małżeństwa polityczne z obcokrajowcami i w przyszłości też mogą się zdarzyć, to od wielu lat królewskich małżonków wybiera się jedynie spośród kerońskiej szlachty – uchybienie temu niepisanemu prawu byłoby bardzo źle widziane przez szlachtę i mogłoby stać się zarzewiem wojny domowej).
Król Aidan wciąż nie ma jednak legalnego potomstwa, więc aktualnie pierwszy w kolejce do tronu jest po nim Jakub. Sytuacja ulegnie zmianie, jeżeli królowa Edwina urodzi dziecko.
- Organizacja
- - Archiwum
- Zasady gry i świat przedstawiony
- - Atlas
- - - Podstawy
- - - Rasy
- - - Geografia
- - - Bóstwa i świątynie
- - - Biblioteka Uniwersytetu Oros
- - - - Dział wiedzy przydatnej
- - - - Dział wiedzy dodatkowej
- - - - - Magia
- - - - - Historia i Kultura
- - - - - Rzemiosło, nauka
- - - - - Inne
- - - - Dział Archiwum
- - - - Prace konkursowe – zbiór dzieł
- - - - Pamiętniki Herbian
- - - Wieści ze świata
- - Kartoteka
- - - Archiwa
- - - NPC niekanoniczni
- - - Przykładowe karty postaci [dział w przebudowie]
- Północ
- - Salu
- - - Port Salu
- - - Wolne Księstwo Petram
- - Splugawione Ziemie
- - - Morlis
- - - Zachodnie Ghuz Dun
- - Thirongad
- - - Twierdza
- - Turon
- - - Stolica
- - - Tunel
- - Ziemie niczyje
- Keron
- - Królewska prowincja
- - - Saran Dun
- - - - Akademia Mniejsza
- - - Biały Fort
- - - Nowe Hollar
- - - - Akademia Sztuk Magicznych
- - - Heliar
- - Księstwo Grenefod
- - - Grenefod
- - Książęca prowincja
- - - Qerel
- - Zachodnia prowincja
- - - Irios
- - - Srebrny Fort
- - Południowa prowincja
- - - Oros
- - - - Uniwersytet w Oros
- - - Zaavral
- - Wschodnia prowincja
- - - Meriandos
- - Księstwo Ujścia
- - - Ujście
- - Gryfie Gniazdo
- - - Zamek
- Fenistea
- - Wyspa Kryształowego Powiewu
- - - Stolica - Asvahill
- - Fenistea - puszcza
- - - Lea`Fenistea - dawna stolica
- - Bagna Serathi
- Urk-hun
- - Zachodnia baronia
- - - Czarne Mury
- - - Czarcie Góry
- - - Everam
- - Wschodnia baronia
- - - Karlgard
- - - - Karlgardzka Akademia Czarnoksięstwa
- - - Wushoh
- - Baronia Varulae
- - - Varulae
- - - Deszczowy Matecznik
- - - Tsu`rasate
- Archipelag
- - Taj`cah
- - - Stolica
- - Chandi
- - - Dekha Chandi
- - Erola
- - - Port Erola
- - Kattok
- - - Ina'Kattok
- - - Da'kattok
- Podmrok
- - Klan Wędrujących
- - Klan Poszarpanej Rany
- - Klan Księżycowej Doliny
- - Sprowadziciele Słońca
- - Klan Wodnej Gwiazdy
- Poza Herbią
- - Karczma
- - - Księga niesamowitych opowieści
- - - Śmietnisko
- - - - Cele gladiatorów
- - - - Arena
- - - - Warsztat Alta i Vasa
- - - - Strategiczne Sesje PBF
- - - - Gra strategiczna
- - - Chatka na Kurzej Nóżce
- - Galeria
- - Bramy
- - - Wygasłe portale