Byliście w tym roku tak strasznie niegrzeczni, że loteria przyniosła Wam mnóstwo okropności na nadchodzący nowy rok herbiański 89. Ale to nic, bo na szczęście wszystko równoważy się dzięki miłości, którą macie w swoich serduszkach, to znaczy - dzięki temu wszystkiemu, co postanowiliście sobie wzajemnie podarować.
Żadnych przekrętów nie było, bo losowania, jak co roku, dokonały małe, uczciwe i bezstronne rączki mojego siostrzeńca, który na dwudzieste urodziny Herbii zostanie tu, mam nadzieję, łaskawym młodym władcą. Lubi smoki, więc pewnie będzie fajnie
A oto wyniki. W kolejności losowej.
- Własne dzieciątko (nagroda nr 3) oraz leczniczy dotyk i oswajanie zwierząt od królewny Salyah (Ren) otrzymuje... Miranna (Sherds)! Nie musisz zjadać niczyich paznokci, chociaż w ciąży podobno miewa się różne zachcianki kulinarne...
- Obciachowy, acz przydatny tatuaż (nagroda nr 9) oraz wiwerni dzwonek od Septo otrzymuje Yattmur, znaczy się ja Cóż, nie wszystkie tatuaże trzeba mieć udane, no.
- Nagrodę nr 8, czyli spotkanie z kuną lub darmową wyprawę na Archipelag Łez (wybierz!) w komplecie z profesorską magią Felivrina, czyli punktami w żywiołach i czarem przemiany w zwierzę(ta) otrzymuje... Septo! Może nauczysz się przemieniać w kunę, hehe.
- Nagroda pod numerkiem 6, czyli znaczące poprawienie widoczności ekwipunku w nocy, jak również wspaniały eliksir od Żercy, trafiają w łapki Kota Czeladnika, a dokładnie alchemika Zurisa. Potknięcie o worek ziemniaków gratis!
- Miedziana obrączka Bractwa Wolnych (nagroda nr 7) w komplecie z zestawem eleganckich złotych bełtów oraz sztyletów ze srebra i szkła od Aldrina (Dovakhin) wędrują do Sylviusa. Baw się dobrze, tylko nie zrób sobie krzywdy.
- Nagły wzrost cen (nagroda nr 11), ale i trochę dóbr materialnych (perły) i niematerialnych (zręczność) od Yattmur, to tegoroczne prezenty dla Felivrina (Melawen). Chyba bywało gorzej, co? W tym roku kończyny zostają w komplecie.
- Medal największego szczęściarza (nagroda nr 1) pod słońcem oraz dar Miranny w postaci pioruna w słoiku wędrują do Altarisa. Proszę bawić się piorunem odpowiedzialnie!
- Butelka szczęścia, dziesięć godzin zabawy ze wspaniałymi przyjaciółmi, a potem dziesięć dni cierpień (nagroda nr 10), a do tego niby bezużyteczny, ale jednak troszeczkę magiczny pukiel włosów alchemika Zurisa to tegoroczne prezenty dla Żercy. Panny już podkręcają wąsy, a Hrabiemu miękną nogi. Czy jak to tam miało działać.
- Bon na ekskluzywną kąpiel w wybranej łaźni świata (numerek 5) i kosmetyczno-alchemiczny zestaw prezentowy produkcji Sylviusa znalazła dziś pod choinką nasz królewna Salyah (Ren). Dobrze dobrze, też uważam, że trzeba trochę wykąpać i wyperfumować to dziecko z lasu, zanim pójdzie na jakiś królewski bal i w tańcu zgubi nogę.
- Pechowa utrata zupełnie dowolnie wybranej ręki lub nogi (numerek 2) i wiadro ziemi na pocieszenie trafiają do naszego loteryjnego debiutanta - Aldrina (Dovakhin). Nie martw się, kolego! Twój prowadzący na pewno zadba, żeby Twoja ręka lub noga nie została obcięta tak na marne. Może utracisz ją w prawdziwie heroicznej walce? Może oddasz na przeszczep dla chorego dziecka i zostaniesz bohaterem? A ziemia w Twoim wiadrze to prawdziwa ziemia święta, po której stąpał sam Sulon, bóg mądrości, wichru i stwórca elfów i posiada magiczne właściwości. Podobno za sprawą magii wszystko w niej świetnie rośnie. Może ręce i nogi też, gdyby je zasiać?
- Klątwa poety (nagroda nr 4) i hojne dary Altarisa wędrują do Hunmara. Pora zacząć sławić swoje bóstwo wierszem i zamieszkać w swojej nowej chatce w Petram!
I już! Ci, którzy się nie zapisali, niech przygotują się na nocną wizytę Wąsów Hrabiego, które już im wyłożą, dlaczego herbiańskie zabawy są super i trzeba brać w nich udział, nawet jak może Wam urwać nogę. Nie no, żarcik, WSZYSTKO TU JEST DOBROWOLNE, PAMIĘTAJCIE. Pozostałe nagrody zostaną rozdane biednym dzieciom w Nowym Hollar.
Aha! To wcale nie koniec prezentów, przed nami jeszcze podarki, które przygotowaliście sobie w ramach sekretnego elfomikołaja. Wypatrujcie ich niebawem. A teraz pora zadecydować, kto zasłużył na medal Najhojniejszego Darczyńcy. Czyj podarek uważacie za najfajniejszy? Macie czas na oddanie swojego głosu do końca świąt
No i bierzcie udział w konkursach (będzie ich jeszcze więcej!), radujcie się świętami i urodzinami Herbii i nie dokuczajcie sobie za bardzo! Całuski!
- Organizacja
- - Archiwum
- Zasady gry i świat przedstawiony
- - Atlas
- - - Podstawy
- - - Rasy
- - - Geografia
- - - Bóstwa i świątynie
- - - Biblioteka Uniwersytetu Oros
- - - - Dział wiedzy przydatnej
- - - - Dział wiedzy dodatkowej
- - - - - Magia
- - - - - Historia i Kultura
- - - - - Rzemiosło, nauka
- - - - - Inne
- - - - Dział Archiwum
- - - - Prace konkursowe – zbiór dzieł
- - - - Pamiętniki Herbian
- - - Wieści ze świata
- - Kartoteka
- - - Archiwa
- - - NPC niekanoniczni
- - - Przykładowe karty postaci [dział w przebudowie]
- Północ
- - Salu
- - - Port Salu
- - - Wolne Księstwo Petram
- - Splugawione Ziemie
- - - Morlis
- - - Zachodnie Ghuz Dun
- - Thirongad
- - - Twierdza
- - Turon
- - - Stolica
- - - Tunel
- - Ziemie niczyje
- Keron
- - Królewska prowincja
- - - Saran Dun
- - - - Akademia Mniejsza
- - - Biały Fort
- - - Nowe Hollar
- - - - Akademia Sztuk Magicznych
- - - Heliar
- - Księstwo Grenefod
- - - Grenefod
- - Książęca prowincja
- - - Qerel
- - Zachodnia prowincja
- - - Irios
- - - Srebrny Fort
- - Południowa prowincja
- - - Oros
- - - - Uniwersytet w Oros
- - - Zaavral
- - Wschodnia prowincja
- - - Meriandos
- - Księstwo Ujścia
- - - Ujście
- - Gryfie Gniazdo
- - - Zamek
- Fenistea
- - Wyspa Kryształowego Powiewu
- - - Stolica - Asvahill
- - Fenistea - puszcza
- - - Lea`Fenistea - dawna stolica
- - Bagna Serathi
- Urk-hun
- - Zachodnia baronia
- - - Czarne Mury
- - - Czarcie Góry
- - - Everam
- - Wschodnia baronia
- - - Karlgard
- - - - Karlgardzka Akademia Czarnoksięstwa
- - - Wushoh
- - Baronia Varulae
- - - Varulae
- - - Deszczowy Matecznik
- - - Tsu`rasate
- Archipelag
- - Taj`cah
- - - Stolica
- - Chandi
- - - Dekha Chandi
- - Erola
- - - Port Erola
- - Kattok
- - - Ina'Kattok
- - - Da'kattok
- Podmrok
- - Klan Wędrujących
- - Klan Poszarpanej Rany
- - Klan Księżycowej Doliny
- - Sprowadziciele Słońca
- - Klan Wodnej Gwiazdy
- Poza Herbią
- - Karczma
- - - Księga niesamowitych opowieści
- - - Śmietnisko
- - - - Cele gladiatorów
- - - - Arena
- - - - Warsztat Alta i Vasa
- - - - Strategiczne Sesje PBF
- - - - Gra strategiczna
- - - Chatka na Kurzej Nóżce
- - Galeria
- - Bramy
- - - Wygasłe portale