Nuln – miasteczko rządzone przez hrabię Zygmunta Hervesta , uważane przez wszystkich za krainę z bajki, wiecznie podpite i rozbawione, którego nikt we Wschodniej Prowincji nie traktuje poważnie. Zasłynęło z wyrobu najlepszych dań ze śledzi, eksportowanych niemalże na cały Keron. Tak dobrych dzięki zimnym prądom z cieśniny Epoit, dającym doskonałe warunki do rozwoju i wzrostu tymże popularnym na kontynencie rybom. Miasteczko jak i okoliczne, a także te oddalone, rozciągające się na północ i południe od centrum wioski, osłonięte są z zachodu pasmem góry Erial. Samo miasteczko ulokowane jest tuż nad morzem, ale przepływa przezeń kilka drobnych strumyków, jakie napędzają popularne na wschodzie młyny wodne.
W przeciwieństwie do okolicznych wiosek czy pół uprawnych, miasteczko jest dobrze rozbudowane. Chociaż niewielkie, większość budynków postawiono na kamieniu. Płytka pokrywa liczne uliczki, jakie piętrzą się na coraz to wyższych segmentach rosnącej wyżyny, albowiem Nuln rozciąga się od plaży po pagórki. Część wybrzeża została już zabudowana. Napotkać można tu kilka dźwigów portowych czy bramę wodną. Dobudowywane do brukowanej promenady maszyny idealnie wkomponowują się w charakter miasteczka. Większość z łodzi rybackich cumuje jednak na północnym skrzydle Nuln, gdzie szerokie plaże rozciągają się w nieskończoność.
Nuln należy do królestwa Keronu, a dokładniej do jego północno-wschodniej części. Ta kraina otoczona od zachodu górami i od wschodu morzem jest idyllicznym obrazem feudalnego królestwa. Liczne gospodarstwa i pola uprawne, młyny wodne czy wiatraki użytkowane są przez ludzi oraz niziołków. Społeczeństwo Nuln składa się w dużej części z ludzi i niziołków, przedstawiciele innych ras od czasu wojny elfów stanowią niewielki odsetek populacji miejscowości. W ciągu ostatnich lat dało się jednak zauważyć zmniejszenie napięcia międzyrasowego i częściowy zanik uprzedzeń wobec nieludzi, dzięki czemu obszar jest chętniej odwiedzany przez krasnoludy czy elfy. Występujące tu gleby wulkaniczne oraz ciepły mikroklimat sprawiają, że nawet zimy są łagodne i wilgotne, co ma zbawienny wpływ na rolnictwo. W tutejszym ekosystemie dużą rolę odgrywają rośliny uprawne. Wśród nich najczęściej spotykane są zboża, z których powstają w tym zakątku świata chlebki, rogale czy też bułki. Popularnymi roślinami uprawnymi są ponadto drzewa oliwne oraz figowe, te plantacje znajdują się jednak blisko morza na szerokości geograficznej góry Erial, która chroni obszar przed mroźnymi wiatrami ze środka kontynentu. Im bliżej południa, tym więcej owsa, rzepaku czy pszenicy. Mniej popularne zdają się być plantacje słonecznika. Farmerzy hodują konie, kozy i rogaciznę. Popularne są także fermy ptaków. W niemalże każdej okolicznej wiosce znajduje się bażanciarnia. W Nuln naliczyć można ich nawet kilka.
Samo miasteczko pełni rolę nadrzędną w regionie. I chociaż wielu właścicieli zgadza się z tym, bywają takie hermetyczne wioski, które prężnie rozwijają się, jakoby pragnąc samemu uzyskać status naczelnego wodza za górą Erial. Ale największym konkurentem Nuln jest Lucio Lar. Po zniszczeniu Ujścia i Heliar, wszystkie osady nad morzem próbują przejąć rolę poprzedników. W wyścigu niewątpliwie przoduje Lucio Lar na południu oraz Nuln na północy. Bez względu na wyniki przepychanek, oba miasteczka mogą cieszyć się dobrobytem, który zapewnia ciągły obrót z morskiego transportu.
Nuln na mapie
Spoiler: