Novrahi: Everold

1
Obrazek
Novrahi: Everold jest grą forumową osadzoną w autorskim świecie Dark Fantasy. Akcja rozgrywa się w czterech państwach: Księstwie Jaksaru, Królestwie Waldgrossen, Zjednoczonym Sułanacie Nerdii oraz Cesarstwie Czterech Wysp. Każdy kraj inspirowany jest inną kulturą, co można dostrzec po wprowadzonych podziałach administracyjnych i imionach wywodzących się z tych państw ludzi. Obecnie mamy rok 1527 – epokę Renesansu. Na rozwój technologiczny w naszym uniwersum ogromny wpływ wywarła magia, dlatego realia świata rzeczywistego nie zostały przeniesione jeden do jednego. Wspomniana magia ma swoje „naukowe” źródło; przypomina pokłady energii koncentrującej się w liniach obiegających glob, z których korzystać mogą tylko przystosowane do tego jednostki. Ów dar nie jest dziedziczny, należy przejść metamorfozę w Maszynie o pozaziemskim pochodzeniu, aby móc korzystać z mocy. Istnieje szereg frakcji, z których najprężniej działają trzy: Initium i jego odłamy, Zakon Niebieskiego Płomienia, który powstał jako sprzeciw wobec manipulacji Maszyną i powoływaniu kolejnych magów, a także Żniwiarze, czyli organizacja złożona z profesjonalnych, chronionych prawem najemników, którzy zajmują się likwidacją zdeprawowanych możnych i urzędników.

Gracz decydując się na rozgrywkę u nas ma do wyboru kilka klas: „zwykli” obywatele (przy czym nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykreowana postać była ważnym urzędnikiem lub nawet władcą jakiejś prowincji/miasta), Egzarchowie, Drudzy i Szarzy. Istnieje też grupa Pierwszych, ale tej z powodu ogromu posiadanej przez nich mocy, początkujący nie może wybrać na start. Nie ma ograniczeń dotyczących wieku i profesji postaci – chętnie witamy zarówno najemników, jak i dostojników, nowatorskich inżynierów, a nawet zwykłych chłopów pracujących na roli. Dla każdego nasi Narratorzy wymyślą ciekawą, rozwijającą rozgrywkę, warto jednak pamiętać, że określenie „dark” zobowiązuje – nie oszczędzamy graczy, chociaż unikamy bezsensownego znęcania się i piętrzenia niepowiązanych bezpośrednio z realiami świata trudności.

Rozgrywka opiera się przede wszystkim o storytelling. Nie jest jednak ważna liczba słów lub ogólna rozpiętość tekstu, a logika i spójność postów pod względem fabularnym. Dla ułatwienia wprowadziliśmy też elementy mechaniki, przede wszystkim w przypadku korzystania z magii i określenia farta lub ewentualnego pecha.

Przydatne linki:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Bramy”