Karta postaci nieaktualna - prosimy o niesugerowanie się nią podczas tworzenia postaci - nowa wersja pojawi się niedługo.
Miano: Aidan z Jurlheim herbu Czarnydąb
Płeć: Mężczyzna
Wiek: 26
Rasa: Człowiek
Pochodzenie: zamek Denigaard, Zachodnia Prowincja Keronu
Wygląd: Choć jest porządnie uzbrojony - spod białego tabardu z symbolem Sakira widać kolczugę wypływającą spod żelaznego napierśnika, chowającą się ponownie pod nagolennikami, a całość schwytana jest grubym, skórzanym pasem, do którego umocowana jest długa, szeroka pochwa z estetyczną rękojeścią miecza z niej wystającą - to i tak widać, że jest to mężczyzna postawny, wysoki i szeroki w ramionach. Porusza się i gestykuluje gwałtownie, jakby miał jasno określony cel, rzucając przy tym złowrogie spojrzenia brązowych oczu i połyskując głową ogoloną na łyso - zapewne po to, by włosy nie plątały się oczka kolczego czepca.
Na tarczy, zawieszonej zazwyczaj przy jukach lub na plecach rycerza, widnieje czarne drzewo w zielonym polu.
Historia: Aidan urodził się jako trzeci syn Wilhelma Czarnego, pana na zamku Jurlheim. Jako taki nie miał ani wielkich perspektyw na odziedziczenie znacznego majątku, ani na istotny mariaż - pozostawała mu właściwie tylko wojaczka. Ojciec jednak, choć niebogaty, synów swych traktował równo i choć zwyczaj oraz prawo faworyzowały najstarszych męskich potomków, to i o młodszych zadbał. Aidan, w wieku, który pozwalał mu na stanie się giermkiem, został wysłany do Srebrnyfortu na nauki w Zakonie Sakira dzięki ojcowskim wpływom - zdarzyło bowiem tak, że Wilhelm Czarny uratował spod zbójeckiego ostrza jednego z sakirowych przeorów.
W Zakonie Sakira słuchał nauk pilnie i równie pilnie przyuczał się do miecza. Będąc wystarczająco wytrwałym, by nie zasypiać przy recytacjach modlitw i alfabetu oraz dość sprawnym, by tylko rzadko dostawać w zęby od starszych kolegów, udało mu się zadowalająco ukończyć egzamin i pozostać w Zakonie - najpierw przez dwa lata jako giermek, potem zaś, gdy w Keronie wybuchła wojna domowa, został mianowany na Kawalera Zakonu Sakira i walczył pod znaczniejszymi zakonnikami.
Dziś dalej służy w Zakonie, patrolując Zachodnią Prowincję - stare knieje, posępne wybrzeże i zabłocone trakty, tępiąc pojawiających się co jakiś czas nieumarłych i odstraszając zwykłych rzezimieszków.
Atrybuty:
Siła: 7
Zręczność: 5
Wytrzymałość: 7
Inteligencja: 5
Siła Woli: 6
Percepcja: 4
Charyzma: 6
Umiejętności fizyczne:
Atletyka 2
Blok 3
Bójka 2
Broń dwuręczna 3
Ciężki pancerz 4
Długie ostrza 6
Drzewce 4
Dwie bronie
Krótkie ostrza 2
Jeździectwo 4
Kradzież kieszonkowa
Kusze
Łuki
Miotanie
Obuchy 3
Otwieranie zamków
Rzemiosło [do wyboru]
Skradanie się
Umysł:
Alchemia
Czujność 3
Empatia
Fałszerstwo
Felczerstwo
Finanse
Koncentracja
Mechanika
Mistycyzm 3
Nauki przyrodnicze 2
Nauki humanistyczne 4
Tropienie 3
Znajomość polityki 3
Żywioł energii 4
Żywioł ognia
Żywioł powietrza
Żywioł wody
Żywioł ziemi
Perswazja:
Autorytet 3
Etykieta 4
Handel
Oswajanie zwierząt 3
Przebiegłość
Występy
Zdolności magiczne:
Czary:
Inspiracja - jako oddany sprawie rycerz Zakonu Sakira, Aidan potrafi sprawnie tępić szerzące się zło. Odmówiwszy modlitwę do Sakira, pewny siebie staje do boju z nieumarłymi, czartami, goblinoidami, wynaturzeniami i podobnymi, częściowo uodparniając się na efekty mącące umysł lub zmysły.
Znane Rytuały:
Mienie:
Rynsztunek:
Oręż: Stalowy miecz długi
Pancerz: żelazny kirys, stalowa kolczuga, czepiec kolczy, stalowe nagolenniki, grube, skórzane rękawice
Pisma: Modlitewnik, osobiste listy
Inne: W jukach: sól, trzy koce, hubka i krzesiwo, osełka, dwie butelki wina, suszone mięso, dwa worki, miedziana patelnia i ganek, drewniana łycha
Posiadłość:
Wierzchowiec: Fajka - cisa klacz z rzędem; posiada charakterystyczną, białą plamę przypominającą fajkę
Relacje:
Bliscy:
Komentarz:
Wygląd postaci od razu mówi kim jest - dumnym swej profesji rycerzem z powołaniem. Wskazuje na to, poza oczywistym ekwipunkiem wojaka, wyraźny symbol bóstwa i postawa - pewna siebie, ale Aidan ma zbyt słabo rozwinięty Autorytet, by móc opisywać go jako charyzmatycznego "rycerza na białym koniu".
Uczestniczył aktywnie w wojnie domowej, a poza tym pochodzi ze stanu rycerskiego - stąd znajomość polityki, etykiety i autorytet, choć ten ostatni wynika również z przynależności do znaczącej organizacji i zdolności do wykorzystania tego. W Zakonie odebrał również wykształcenie - potrafi czytać i pisać, choć słabowato, ale za to posiada podstawową wiedzę historyczną, geograficzną i, co najważniejsze, zna kanon wiary i potrafi rozpoznać herezję (wiedza humanistyczna).
Jako typowy rycerz szkolony był w posługiwaniu się długim ostrzem oraz używał ciężkiego pancerza; to, że jest sprawny fizycznie, odwzorowują także atletyka i bójka.
Jest oddany swej sprawie i wiele czasu poświęcił kontemplacji oraz modlitwom - choć to nie mistyk, to jego uduchowienie odwzorowuje mechanicznie Żywioł Energii. Skoro zaś jest na tyle uduchowiony, to potrafi w swej wierze znaleźć Inspirację do działania - mechanicznie określoną jako magiczny efekt podobny zaklęciu.
Wróć do „Przykładowe karty postaci [dział w przebudowie]”
- Organizacja
- - Archiwum
- Zasady gry i świat przedstawiony
- - Atlas
- - - Podstawy
- - - Rasy
- - - Geografia
- - - Bóstwa i świątynie
- - - Biblioteka Uniwersytetu Oros
- - - - Dział wiedzy przydatnej
- - - - Dział wiedzy dodatkowej
- - - - - Magia
- - - - - Historia i Kultura
- - - - - Rzemiosło, nauka
- - - - - Inne
- - - - Dział Archiwum
- - - - Prace konkursowe – zbiór dzieł
- - - - Pamiętniki Herbian
- - - Wieści ze świata
- - Kartoteka
- - - Archiwa
- - - NPC niekanoniczni
- - - Przykładowe karty postaci [dział w przebudowie]
- Północ
- - Salu
- - - Port Salu
- - - Wolne Księstwo Petram
- - Splugawione Ziemie
- - - Morlis
- - - Zachodnie Ghuz Dun
- - Thirongad
- - - Twierdza
- - Turon
- - - Stolica
- - - Tunel
- - Ziemie niczyje
- Keron
- - Królewska prowincja
- - - Saran Dun
- - - - Akademia Mniejsza
- - - Biały Fort
- - - Nowe Hollar
- - - - Akademia Sztuk Magicznych
- - - Heliar
- - Księstwo Grenefod
- - - Grenefod
- - Książęca prowincja
- - - Qerel
- - Zachodnia prowincja
- - - Irios
- - - Srebrny Fort
- - Południowa prowincja
- - - Oros
- - - - Uniwersytet w Oros
- - - Zaavral
- - Wschodnia prowincja
- - - Meriandos
- - Księstwo Ujścia
- - - Ujście
- - Gryfie Gniazdo
- - - Zamek
- Fenistea
- - Wyspa Kryształowego Powiewu
- - - Stolica - Asvahill
- - Fenistea - puszcza
- - - Lea`Fenistea - dawna stolica
- - Bagna Serathi
- Urk-hun
- - Zachodnia baronia
- - - Czarne Mury
- - - Czarcie Góry
- - - Everam
- - Wschodnia baronia
- - - Karlgard
- - - - Karlgardzka Akademia Czarnoksięstwa
- - - Wushoh
- - Baronia Varulae
- - - Varulae
- - - Deszczowy Matecznik
- - - Tsu`rasate
- Archipelag
- - Taj`cah
- - - Stolica
- - Chandi
- - - Dekha Chandi
- - Erola
- - - Port Erola
- - Kattok
- - - Ina'Kattok
- - - Da'kattok
- Podmrok
- - Klan Wędrujących
- - Klan Poszarpanej Rany
- - Klan Księżycowej Doliny
- - Sprowadziciele Słońca
- - Klan Wodnej Gwiazdy
- Poza Herbią
- - Karczma
- - - Księga niesamowitych opowieści
- - - Śmietnisko
- - - - Cele gladiatorów
- - - - Arena
- - - - Warsztat Alta i Vasa
- - - - Strategiczne Sesje PBF
- - - - Gra strategiczna
- - - Chatka na Kurzej Nóżce
- - Galeria
- - Bramy
- - - Wygasłe portale