Jakie nagrody konkursowe uważasz za najciekawsze dla Ciebie?

Można maksymalnie wybrać 14 opcji

Pokaż wyniki

Porozmawiajmy o nagrodach

1
Chciałem porozmawiać w Wami dzisiaj o nagrodach za prace konkursowe, a dokładniej to chciałem rozeznać się trochę w tym, jakie nagrody preferujecie. Czy są takie, które w ogóle nie budzą Waszego zainteresowania? Czy wolicie coś prostego w obsłudze (np.miecz, odzież), czy też jakieś złożone, zmienne lub kilkuetapowe artefakty (np. magiczna kosta-łamigłówka albo coś, co jest uzależnione od pogody, bądź geografii)? Preferujecie prezenty niematerialne (spotkania, przypadkowe wypadki), czy takie, których ciężar może poczuć Wasza postać (np. księga, zbroja)? Może bardziej niż jakieś nagrody interesuje Was po prostu bogactwo, kasa? A może macie jakiś swój pomysł na odpowiednie nagradzanie konkursowych zmagań?

Ankietę założyłem, aby każdy mógł zaznaczyć to co jest najbliższe jego sercu, aczkolwiek gorąco zachęcam Was do wypowiadania się w tym temacie!

Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że temat ten powstał z nadzieją na stworzenia miejsca przeznaczonego do wymiany opinii, dzielenia się spostrzeżeniami. Jakkolwiek zawarte tu przemyślenia nie muszą mieć wpływu na to, jakie nagrody ostatecznie ujrzycie w tych, czy kolejnych zmaganiach. Nie nastawiajcie się proszę, że każdy pomysł zostanie wcielony w życie. Chcę porozmawiać z Wami, poczytać co macie do powiedzenia, a co z tym zrobię? Na razie nie wiem :p

EDIT: Naturalnie możecie również wypowiadać się odnośnie nagród, które już zostały rozdane (mowa również o prezentach mikołajkowych). Co Wam się w nich podobało? A może coś wolelibyście w nich zawczasu zmienić?

Sygn: Juno

Porozmawiajmy o nagrodach

2
Spośród kilku wybranych opcji, chciałbym zaproponować coś jeszcze. Jako że jestem zwolennikiem nabijania statystyk, wnoszę o dodatkowe punkty (dwa lub trzy) do dowolnie wybranych umiejętności lub darmowy slot na czar (dla osób czarujących) lub coś adekwatnego dla nie-czarujących

Porozmawiajmy o nagrodach

3
Na ogół staramy się, żeby nagrody w jakiś sposób nawiązywały do tematyki konkursu - dlatego wolne punkty, czy sloty na czar pojawiają się rzadziej. Druga sprawa, że nagroda w postaci wydania 2-3 punktów na cokolwiek to bardzo potężna nagroda, bo możesz dodać sobie 3 punkty do posiadanych 4 i nagle z przeciętnego strzelca stajesz się znakomitym. Druga sprawa, że nabijanie punktów trochę trwa, więc takie szastanie nimi umniejsza ich znaczeniu i trudowi, jaki trzeba włożyć w rozwój postaci Prędzej byłbym za nagrodami typu "1 punkt na dowolną umiejętność z danego przedziału np 3 umiejętności" albo "1 punkt do atrybutu siły lub charyzmy".

Spróbuję dodać coś w ten deseń do ankiety, aczkolwiek wykorzystałem już prawie wszystkie sloty ^^"

EDIT: Jednak nie mogę dodać kolejnej opcji, ani edytować ankiety! Still propozycja Teliona jest jak najbardziej zasadna!

Sygn: Juno

Porozmawiajmy o nagrodach

4
Ja osobiście bym nie przesadzała z dobrodziejstwem i co najwyżej zaoferowała możliwość zdobycia punktu lub dwóch (max) w wyznaczonej przez siebie dziedzinie, ale przez zainicjowanie odpowiedniej ku temu sytuacji fabularnej w najbliższym czasie u danej postaci.
Foighidneach

Porozmawiajmy o nagrodach

5
Jak dla mnie wszystko byle nie za dużo +1 tudzież +2 do statystyki. Choć z drugiej strony wymuszona umiejętność już jest fajna. Uważam że tu zaczyna się z już dość silnymi postaciami, rozwój ich jak najbardziej powinien istnieć jednak fajnie by było jak by przejawiał się on ich czynami, nauczkami które otrzymali fabularnie. A nie taką drogą. Zbyt duże obładowanie punktami było by według mnie zgubne. Okazyjnie czasem jest to fajne. np na loterii.. Pokusa zdobycia tych punktów jest ogromna. Gdyby gracze mieli wybór no cóż wiadomo co by wybierali wzmacniając zazwyczaj mocne strony. Takim magiem dobijając np silniejszą magię albo wojownikiem podkręcając swe możliwości bojowe.

Tak trochę mnie to przeraża że z właśnie loterii i innych takich zewnętrznych źródeł naprawdę bardzo skoczyły mi zdolności magiczne. Podczas gdy fabularne to tak w sumie postać tylko szaleje coraz bardziej. Martwi mnie to po prostu. Do tego Herbia w pewnym momencie uderza o statę 10. I postacie w teorii wówczas są naprawdę potężne.

Czar jest dobrą opcją. Trochę jak przedmiot zwiększa zakres opcji daje nowe możliwości.

Najpiękniej aby to było powiązane z konkursem, choćby postać która coś odwali w związku z tym, wiadomo że czasem okaże się że pewien przedmiot, lub nie przedmiot, nie będzie urzyteczny albo ta nagroda nic nie zmieni. Fajnie jest jednak kombinować z tymi dziwnymi przedmiotami aby jakoś je wykorzystać. Choć pewnie trochę masakruje prowadzących gdy wlatują te wszystkie obiekty i ciężko je spamiętać. Sam czasem muszę sprawdzić a co to było tamto. Jednak to śmiesznie symuluje losowość przedmiotów zdobywanych w grze. Nigdy nie wiesz co zdobędziesz.

Porozmawiajmy o nagrodach

6
Podoba mi się sugestia Lead by wygraną była okazją do zdobycia punktów. Niby w grze są "trenerzy" dla różnych dziedzin, ale w praktyce, wiele przygód nie daje czasu/opcji na ich odwiedzenie, ze względu na sposób prowadzenia rozgrywki. Sformowanie okazji do wzmocnienia, bez naruszania ciągłości przygody, byłoby mile widziane.

Co do przedmiotów, lubię przedmioty z lore oraz wielokrotnego użytku. Choć Call potwierdzi że jestem jak gracz w Skyrim i łupię co popadnie a potem i tak znajduję dla tego jakiś użytek, więc różnie to bywa. Nagrody niematerialne raczej rzadziej mi się przydają, bo akurat w większości nie podejdą tej postaci.

Myślę że bogactwo także ma bardzo ograniczone zastosowanie, jako że większość prowadzących i graczy pomija aspekty ekonomiczne i liczenie grosza, bo po prostu jest to zbyt uciążliwe. Być może tytuł szlachecki i rozpoznawalność/pewien zakres władzy/nacisku byłby lepszą alternatywą.
Fabularne "zaplecze" do którego można się odwołać bez konkretnego cennika wydaje mi się wygodniejsze.

Może nauczenie się zaklęcia, niezależnie od wolnych "slotów" też warto rozważyć.
Jestem wybrykiem natury. W pogoni za głosem serca, przemierzam doliny i góry, smagany po plecach batami szaleństwa.
Obrazek

Porozmawiajmy o nagrodach

8
Nurkh pisze: Wpływ na świat jest najlepszy.

Dodatkowe statystyki byłyby spoko, pod warunkiem że byłyby tylko dla mnie, bo "Kiedy wszyscy są super, to nikt nie jest".
Zgadzam się. Zapomniałem o tym wspomnieć bo pisałem z komórki na przerwie, ale tak. Wpływ na świat jest bardzo fajnym uczuciem, bo możesz zostawić po sobie ślad w historii.
Jestem wybrykiem natury. W pogoni za głosem serca, przemierzam doliny i góry, smagany po plecach batami szaleństwa.
Obrazek

Porozmawiajmy o nagrodach

9
Powielę wyłącznie przemyślenia koleżanek i kolegów.

Zamiast +1 w, zaproponujmy "szansa na zdobycie + 1 w...". Wtedy bard musiałby stworzyć sytuację problematyczną. I w zależności od pomysłowości gracza, rozwiązania - mamy efekt.

Dodatkowe punkty są świetnie, ale mogą nagle - bez tła fabularnego - zmodyfikować kogoś z chucherka do masywnego byczka. Dlatego należy przemyślać rozdysponowanie statystyk na początku swojej przygody.

Na marginesie. Świetna inicjatywa, Iska!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Karczma”