Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

1
Chciałbym, byście napisali co Wam się w Herbii podoba - dlaczego właściwie tu gracie i dlaczego czasem jednak chce Wam się czekać na odpis zdecydowanie dłużej, niż powinniście. Chciałbym wiedzieć, czy moja wizja pokrywa się z obrazem, jaki dostrzegacie, co należałoby jeszcze podkreślić, a z czym szczególnie uważać, by nie przedobrzyć. Stworzyłbym może do tego odpowiednią ankietę, ale nie chcę ani nic sugerować, ani czegoś przeoczyć.

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

3
Dość chillioutowe podejście do gracza. Nie ma presji i ciśnienia, aby dać odpis, nie ma spin. To na pewno jest na plus. Z drugiej strony czasem to podejście co do luzu w odpisach jest za duże przez co watki ciągną się, ludzie giną gdzieś w odmętach neta, a przygody zastygają w miejscu. Sama Herbia to dla mnie jedno wielkie uniwersum z ciekawą geografią i historią. Niemniej same wątki są dla mnie nieco rozwleczone, nie ma większych powiązań między poszczególnymi częściami krainy. Jest to takie trochę rozmyte. Owszem akcje dzieją się, ale bez takiego większego powiązania.

Miało być dlaczego się podoba ... :roll: Ojej chyba wyszło coś innego trochę.

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

4
Hymm, w sumie to kwestii zalet Herbii nie mogę się za bardzo rozpisać, bowiem w dalszym ciągu nie udało mi się tu "pograć" swoją postacią. Mogę jednak wytypować co najmniej kilka elementów, które nie tylko "przykuły" moją uwagę, ale i sprawiły iż postanowiłem właśnie tu stworzyć konto. A więc po kolei to będzie:

- Świat - Już od dłuższego czasu szukałem forum osadzonym w klimacie fantasy, w którym jednocześnie nie było by żadnych sztucznych udziwnień. Tym bardziej chciałem uniknąć tzw. "light fantasy rodem z tłajlajtowego ścierwa, lub czegoś w stylu "Zostań skalnym porostem i udowodnij że potrafisz przetrwać w ciężkich warunkach. Flora i fauna powinna być jedynie dodatkiem, a nie materiałem na głównego bohatera... Może trudno w to uwierzyć, ale dziś naprawdę trudno znaleźć aktywnego pbf'a rozgrywającego się w epickim świecie fantastyki, a te które znam, nie spełniły moich oczekiwań. Także tu wielki + dla Herbii.
- Podejście do gracza - Widziałem że wcześniej było to już wymieniane, lecz również chce to podkreślić. Na kilku forach o nieco większej, niż przeciętna, popularności zdarzało mi się bowiem spotkać z dość nieprzyjemnym stosunkiem do gracza. Możenie było ono wrogie, lecz sprawiało iż nie czułem się komfortowo i praktycznie od razu nabrałem przekonania iż nigdy nie będę trybikiem napędzającym forum i jestem zupełnie zbędnym elementem. Rozumiem że jako nowy gracz, większość "starych wyjadaczy" może nie od razu zaakceptować moje istnienie i przykładowo ignorować mnie, bowiem jest to naturalny i wymagający czasu proces asymilacji do zamkniętej przecież grupy. Jednak jeśli to uprzykrza grę mnie, lub innym i wywołuje dodatkowe napięcia w społeczności, wolę po cichu wycofać się z zabawy. Nie lubię przebywać tam, gdzie nie jestem mile widziany. Jak wspomniałem na początku, jeszcze nie udało mi się to zabawić fabularnie, jednak nawet na SB nie zostałem potraktowany z wielką rezerwą. Ponadto administracja w życzliwy sposób udzieliła mi kilku wskazówek i ogólnej pomocy podczas tworzenia KP. Ogólnie ujmując, ujął mnie nastrój panujący na forum, choć trochę szkoda że zwykle panują tu pustki.
- Technicznie podobają mi się ukryte karty postaci, możliwość jedynie streszczenia historii swojej postaci, oraz kilka pomniejszych drobnostek.

Cóż, w tej chwili chyba tylko tyle mogę napisać od siebie. Być może w przyszłości będę miał coś więcej do do dania.
Teczka Canisa

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

5
- Jest mechanika. Nie w trakcie gry, a jedynie przy pisaniu KPka (chyba taki model na forum bywa lepszy), ale jest. Nawet jeśli mechanika jest ściemą, w moich oczach to zawsze plus, bo lipnych storytellingów widziałem masę, a lipnych PBFów z mechaniką mniej. To nastraja optymistycznie od samego początku.

- Jak zauważono, system ukrytych KPków jest całkiem niezły. Tym bardziej, że został sensownie rozwiązany plotkami. Szkoda tylko, że nie poszło to dalej w jakiś ściśle opracowany model uzupełniania kartoteki w trakcie gry. Np. fabuła zweryfikowała plotkę, Mistrz Gry aktualizuje Kartotekę w akapicie "fakty". Niby teraz nic nie stoi temu na przeszkodzie, ale jednego mechanizmu nie ma ;)

- Ma być fabuła globalna. Póki co ni widu, ni słychu, ale ma być. :P

- Ograniczenia tworzenia postaci i sam proces są przystępne, admin nie stroni od konsultacji. Obiecano wolną rękę pod warunkiem zdroworozsądkowego podejścia i taką dostaliśmy.

- Jest parę ogólnoświatowych zahaczek fabularnych (wojna domowa, bramy), które można sobie intuicyjnie przyswoić. Jeśli zostaną w przyszłości rozwinięte i powielone - nice.
Nie ma takiej dyscypliny językowej jak na Leviatanie
- Nie wiem, jaka dyscyplina jest na Leviatanie, ale z drugiej strony nie widzę na Herbii przyzwolenia na wesołe szprycowanie postów błędami, więc chyba panuje zasada złotego środka.
co należałoby jeszcze podkreślić, a z czym szczególnie uważać, by nie przedobrzyć.
- Imo uważać z rozbiciem / rozszerzeniem świata. Akcja powinna być bardziej skondensowana, co zauważyła Alicia. Po dwóch graczy na krainę przyniesie mniej zdolności interakcji, niż pięcioro w jednym mieście. Swoboda jest dobra, ale tylko wtedy, gdy pozwala się jeszcze lepiej bawić. Czasem trzeba ją ograniczyć, żeby w ogóle móc grać.
- Bardowie mieli być tymczasowym rozwiązaniem z braku GMów, a tak naprawdę większość (chyba) graczy jest prowadzonych przez osoby, które nie mają dostępu do ich kart postaci. :P Zdecydowanie wolałbym GMów jako GMów.

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

7
Sullivan pisze:Cassiv, chodzi mi o przypadki, w których postać gracza o imieniu Jean Hawk, zamienia się na Janina Jastrząb xd Btw. mi się podoba to rozwiązanie z ukrytymi kartami dla bardów, postać jest brana przez pryzmat postów, a nie karty postaci.
Ukryte karty postaci dla bardów mają dwie strony medalu. Szczątkowe informacje o postaci są dobre dla takich leniwców jak ja. Wiemy mniej więcej kim jest postać gracza i można budować bardzo luźną historię wydarzeń. Zahaczki z historii postaci mogą nie wyjść przy tak ograniczonym dostępie do informacji.
Gorzej jest w momencie sprawdzenia statystyk. Tutaj brak dostępu przeszkadza. Niemniej wszystko jest do ogarnięcia ;).

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

8
Po pierwsze ,,hulaj dusza, piekła nie ma". W znaczeniu pozytywnym, bo zaleta. Nie dostałem żadnego ograniczenia do zaklęć, i nie ma żadnego ich spisu, a wiem, że kiedy mamy coś podtykanego pod nos to myślimy o tym bo ,,to najlepsze". Albo coś w ten deseń.
Dlatego jak zauważyłem gdzieś ,,Dobrze moi drodzy, wybierzcie żywioł, każdy ma pięć zaklęć, dokładny opis, postać ma się dopasować..." moja przeglądarka nigdy wcześniej nie wyłączała się tak szybko.
Po za tym, jak zauważył ktoś wyżej, nie ma rezerwy. Jako że nie umiem nic pisać, bard (czy bardyni? Poprawcie mnie ;p) przesłał w PM, jak mam to napisać. Nie, nie zwyzywał od żuków gnojaków, szujów mujów, dziwaków i innych rzeczy, tylko napisał poprawę.
I po trzecie - forum, jak się zaczęło (pierwszy raz mi się przydaje ,,Czy wiesz, że..." robić pięć lat temu, pracuje do dzisiaj, nie zniechęcając się, że ma na dniach trzech graczy na krzyż.

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

9
Yay, miło mi to słyszeć Erneście ^^ Nie miałabym nawet o co cię miałam zwyzywać, wszak każdy się uczy pisania i nie każdy jest poetą czy urodzonym pisarzem. Wszystko jest do nauczenia. A co do odmiany słowa bard w żeńskim wydaniu słyszałam "bardówna" ;) acz męska forma również może być. Gdzieś spotkałam się z określeniem "bardka", ale nie wiem czy jest ono poprawne.

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

10
Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to cholernie dobra fabuła. W każdy post wczytywałem się po parę razy nie mogąc wyjść ze zdziwienia ^^ Autorzy dokonali kawał genialnej roboty! Spodobała mi się również duża swoboda, mnóstwo umiejętności i atrybutów, oraz ładna oprawa graficzna. Więcej zalet zapewne wymienię jak trochę pogram ^^
Obrazek
Obrazek

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

11
Przyrównywanie forum o tematyce PBF do portali społecznościowych to prawie na pewno kiepski pomysł. Trzeba jednak zaznaczyć, że dzięki Herbii poznać można bardzo wiele ciekawych osób. I nawet jeśli często nie znamy się z imienia, nie znamy też swoich twarzy, to przecież tworzymy całkiem zgraną społeczność graczy.

Na SB coraz częściej można prowadzić interesujące rozmowy, które zahaczają o przeróżne tematy. Integracja pełną parą. Człowiek człowiekowi pingwinem raczej, a nie wilkiem. Pisanie na mini-czacie przypomina skakanie w pogo. Jeśli się przewrócisz (wystosujesz pytanie), to możesz liczyć na to, że ktoś rychło cię podniesie i poklepie w ramię (udzieli odpowiedzi).

Mógłbym pisać dalej, wspominać o ogarniętej ekipie, wyrozumiałych i po prostu dobrych administratorach/MG, ale to chyba nie ma sensu. Z pewnością już ktoś przede mną to zauważył i wspomniał po tym kilka postów wcześniej. Zresztą, ludzie, przekonajcie się sami!

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

12
A mnie ostatnio pozytywnie zaskakuje stała i całkiem duża liczba graczy na forum :). Co nie wchodzę jest to liczba około 40+. To jak na pbfy bardzo dobry wynik. Ogółem nie gram na Herbii aktywnie od dobrych kilku miesięcy niebawem będzie rok, ale miło mi wejść na forum i zobaczyć, że ludzie chcą się bawić i fun z pisania postów nie zanikł :).

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

13
Bardzo wyrozumiała administracja
Duża swoboda
Okazja do wykazania się kreatywnością a nie kolejny odmóżdżaż( czytj kopia LOL-a)
Ogarnięta fabuła
Świete postacie
Nie czeka się długo na odpis a własna nieaktywność uchodzi płazem
W oris wszystko co sobie wmyślisz uzyskuje status elementu gry.

Mógłbym wymienać jeszcze długo ale szkoda mi palców.
Pod powyższym podpisuję się obiema nogami i obiema rękami nosem rzęsami i co tam jeszcze mam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Karczma”