Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

24
Gram już tutaj cztery miesiące, więc myślę że mogę się spokojnie wypowiedzieć na temat zalet i tego, co podoba mi się w Herbi. Grałem dotychczas na pięciu forach (nie wiem czy to dużo) i z nich wszystkich, to podoba mi się najbardziej. Składa się na to wiele czynników.

1.) Administracja
Stanowcza, ale nie zaborcza. Miła, potrafi powiedzieć nie. Mająca otwarty umysł, ale nie oddająca za dużo władzy w ręce graczy. Trzy cechy, które moim zdaniem, stanowią o dobrym prowadzeniu forum (przynajmniej w jakimś stopniu). Administratorki tutaj są przemiłe. Nie migają się od odpowiedzi, nie przeciągają rozmów, dobrze argumentują swój punkt widzenia i nie zamykają się na graczy. Gram na forum, gdzie admnki to Tyranki i nie jest tam za wesoło. Tutaj jeśli miałem nawet jakiś pomysł, to spotkał się z konkretną odpowiedzią, która była do zaakceptowania. Jednocześnie jest miejsce na wesołą twórczość graczy, co niezwykle mnie cieszy (mimo, że jakoś bardzo z niej nie korzystam :P).

2.) Społeczność
Gracze tutaj, stanowią otwartą grupę z miłym nastawieniem do każdej nowej osoby. Jestem tu mniej niż pół roku, a czuję się jakbym grał tu od zawsze. Niezwykle łatwo można się zasymilować z resztą i nie tworzą się jakieś grupki.

3.) Klimat Gry
Świat Herbi jest elastyczny i można w nim przeprowadzić sesje chyba w każdym stylu. Chcesz mroku? Idź na zrujnowaną północ, pełną demonów i niebezpieczeństw. Eksploracji? Zasuwaj do lasu elfów! Popływać? Jest morze, jest co robić i gdzie pływać. Ciągnie cię do polityki? Zapraszam na dwory. Chciałbyś zagrać potężnym magiem? Śmiało, mamy tu i takich. Tutaj można praktycznie wszystko, dzięki czemu mogłem zrobić odpowiednią postać, która teraz należy do grona moich najbardziej udanych i ulubionych. Dziękuję Herbio!

4.) MG i Bardowie
Coś wspaniałego. Nie do końca rozumiem różnicę między nimi. A może raczej, nie do końca ją widzę, o! Oba te stanowiska są zajmowane przez ludzi z odpowiednimi umiejętnościami i nastawieniem. Dzięki bardom nie spotkałem się tu jeszcze z sytuacją w stylu: "eee, nie ma komu prowadzić, poczekaj aż ktoś skończy", co jest dużym plusem. Już widziałem jak gracze szli sobie po tygodniu-dwóch czekania.

5.) Sposób Prowadzenia
Pod tym względem Herbia również figuruje wysoko na mojej top liście. Nie spotkałem się jeszcze z jakimś Gramma Nazi, posty są długie, ale nie ZA DŁUGIE, nie widziałem jeszcze trzylinijkowców i ogólnie jest zacnie. Jakość rozgrywki jest też na wysokim poziomie. Widzę, że gracze dobrze się bawią na sesjach, opisy i pomysły dają jak najbardziej radę. Podoba mi się też to, że można się dogadać z prowadzącym. Sam przedstawiłem w swojej historii wątek przewodni dla Sylviusa i obecnie go realizuję (za co jestem mu bardzo wdzięczny!). Dzięki temu mogę się cieszyć jeszcze bardziej z tej postaci.

6.) Mechanika
Jest prosta, sprawdza się, pozwala w miarę kompleksowo stworzyć postać. Muszę coś więcej pisać?

7.) Szata Graficzna
Tutaj jest na co patrzeć. Oba looki są miłe dla oka i utrzymane są w odpowiednim klimacie. Programiści - świetna robota! (Osobiście lubię ten ciemnawy z żółtymi wstawkami, defaultowy chyba)

8.) Zaczęcie Gry
Łatwo tu stworzyć postać, zarówno mechanicznie jak i fabularnie. Świat jest ciekawy i pełen miejsc, z których można zacząć. Wymyślając swojego pierwszego bohatera, miałem TYLE pomysłów, że nie wiedziałem który wybrać. Mechanika jest prosta do zrozumienia, co jest wielkim plusem. Widziałem fora, gdzie MG mylili się w zawiłej mechanice, albo takie na których ilość mechaniki potrzebnej do stworzenia postaci przytłaczała. Świat jest zgrabnie opisany, a w razie trudności można łatwo uzyskać odpowiedzi na pytania od graczy i MG. Ludzie tutaj są pomocni i otwarci, co ułatwia pierwszy kontakt. Z łatwością napisałem kartę, która po drobnych poprawkach kosmetycznych przeszła bez problemu.

Nie mogę tego zweryfikować, ale myślę że MG nie są jacyś czepialscy w stosunku do kart. Gram na forum, gdzie ścigają o każdy szczegół i pierdołę, nawet jeśli mało się liczą. Trzymają się kurczowo linii fabularnej gry i nic nie może od niej odstawać. Nie widziałem też czegoś w stylu: "Będę szczera - za nic nie podoba mi się Twój styl pisania; sprawia wrażenie niewyrobionego. Mam propozycję, byś podszkolił się gdzieś indziej i potem wrócił, bo postać mimo wszystko jest ok, tylko ten nieszczęsny styl sprawia, że nie dam akcepta. Przynajmniej póki co".* Sam wiem jak pisałem kiedy stworzyłem tu pierwszą postać hoho temu. Dalej robię błędy, źle stawiam przecinki i takie tam, ale nikt nie powiedział mi: Spadaj, nie umiesz pisać. Dobrze, że forum daje szanse też ludziom, którzy stawiają dopiero pierwsze kroki.

Hoho! My tu gadu, gadu, ale patrzcie ile tekstu :D Mam nadzieję, że mój feedback zostanie chociaż przez kogoś przeczytany xD Dziękuję za uwagę.

* Tak, to jest cytat...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, 12:51 przez Żerca, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Chociażbym chodził ciemną doliną, zła się nie ulęknę

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

26
Wybaczcie, że się podepnę tak trochę bez ładu i składu do tego tematu, bo obserwuję podobne do Herbii fora i dalej nie potrafię zrozumieć tego fenomenu. Jak w ogóle można w coś grać przez forum internetowe. Powiedzcie mi proszę, może mi się otworzą jakieś zamknięte na siedem spustów klapki w głowie.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, 13:06 przez aman, łącznie zmieniany 1 raz.

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

27
Hmmm... a jak można grać w tenisa na konsoli? Albo jak można pisać bloga zamiast pisać książkę? Po co chodzić na LARP-y zamiast siedzieć i nabijać poziomy w Wiedźminie? XD Odpowiedź prosta... bo jest taka możliwość. Po prostu każdy lubi robić daną rzecz w dany sposób i poprzez dane urządzenie lub też bez jego użycia. Owszem można siedzieć przy stole grając w klasycznego RPG, ale nie każdy ma na to czas, ani ochotę na dłuugie ciągnące się sesje. Inni nie mają z kim grać wcale lub tak często jakby chcieli... więc piszą na forach. Jesteś po prostu obserwatorem grupy ludzi (i innych istot, o których istnieniu nie chcesz wiedzieć) którym pisanie fabularnych postów o przygodach swojej postaci lub też prowadzeniu takowej jako MG sprawia przyjemność. Szczerze to nie wiem co jeszcze odpisać... pytanie które padło powyżej można zadać każdej grupie ludzkiej która ma jakieś zainteresowanie, więc każdy może na nie sobie odpowiedzieć. Zapytaj siebie po prostu czemu robisz to co lubisz robić. XD Mi (i mam nadzieje reszcie tu piszących) sprawia przyjemność wędrowanie przez Herbię i opisywanie poczynań śmiałków którzy pragną coś w niej zmienić.

PS: Cokolwiek wyjaśniłem czy bardziej namieszałem? :D
Spoiler:

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

28
A ja dodam do Mela, że pisanie na forach jest doskonałym treningiem. Oprócz wiadomej przyjemności płynącej z pisania, opisywania przygód i wysilania swojej kreatywności, przede wszystkim mozna tutaj wyćwiczyć swoje umiejętności pisarskie. Z czasem dzięki regularnemu pisaniu na forach PBF styl pisania się poprawia, a i uczy to regularności i wyżej wspomnianej kreatywności. I tak jak ty nie rozumiesz nas... tak i ja nie rozumiem tego pytania, na które odpowiedź całkiem wyczerpującą dał Melawen.

P.S. tak, wiemy ze to troll, ale pasuje bronić Herbii, te sprawy... :D

Re: Zalety Herbii... co? Jakie zalety?

30
Dziękuję za tak wyczerpujące odpowiedzi! Jak byłem młodszy, to też się bawiłem w pisanie historii w gronie znajomych, mieliśmy taki magiczny kajet, w którym skrzętnie zapisywaliśmy przygody stworzonych przez nas bohaterów. Szybko odpadłem z tej zabawy, widocznie nie jestem otwarty na pomysły innych, wolę prowadzić fabułę samodzielnie; między innymi irytowały mnie błędy popełniane przez współtowarzyszy pióra. :)
Czy jestem trollem? Osobiście zawsze chciałem być elfem, ale widocznie nie dane mi spełnianie marzeń. :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Karczma”