Re: Propozycje i uwagi

151
Mam taką małą propozycję, żeby wprowadzić system niewolników.

1. Jak to ma wyglądać:
Ogólny zarys jest taki, aby po wygranej (oficjalnej, na śmierć i życie, itp.) walce zwycięzca mógł zadecydować czy dobić wroga czy też pojmać go do niewoli. I jeśli w przypadku NPC nie ma to jakiegoś większego znaczenia, to w przypadku pojedynku między graczami kwestia pozostaje do przedyskutowania.
2. Co daje niewolnik:
- Niewolnik to niewolnik, można zrobić z nim wszystko. Posłać za nas w bój, do pracy czy wykorzystać na 100 różnych sposobów lub po jakimś czasie po prostu uśmiercić czy też sprzedać.
3. Obsługa niewolnika podczas fabuły:
- Najprościej - wydać rozkaz. Wtedy, gracz poniekąd steruje 2 postaciami.
- Niewolnik powinien również mieć swoją KP, może nie tak rozbudowaną jak KP gracza, ale z podstawowymi informacjami (np. Imię, Imię właściciela, wiek, rasa, opis wyglądu i jakieś umiejki). Oczywiście KP niewolnika byłoby tworzone przez MG ( opierając się na jakiś informacjach o niewolniku - jeśli istnieją), aby nie doszło do tego, że pod władza gracza znajduje się jakiś nakoksowany uruk, który ma wszystkich na strzała.

Miałbym na to jeszcze kilka rozwinięć, ale jeśli pomysł odpadnie, to po co strzępić języka (klikać w klawisze klawiatury)

Re: Propozycje i uwagi

152
Niewolnictwo jest zakazane na większości kontynentu z nielicznymi jeno wyjątkami. Nawet gdyby taki system został wprowadzony nie dawałby większości postaci graczy niczego prócz masy kłopotów. Ale nawet odzierając to z otoczki niewolnictwa i pozostawienie pokonanego jako twojej... bądźmy szczerzy dodatkowej postaci jest pomysłem nijak nie pasującym do tego forum. "Mechanizacja" kontroli nad drugą osobą i granie na raz dwoma postaciami w jednym wątku psuje praktycznie mechanikę i samą grę.

Gracz prowadzi swoją postać, a prowadzący manewruje światem. Gracz może opisywać swoje zamiary wobec świata, ale nie dyrygować nim bezwzględnie. Każdy NPC jest dalej niezależna istotą. Ktoś chce mieć niewolnika? Może go kupić. Na Archipelagu za długi, na Północy pod osłoną bezprawia i tak dalej. Ale narzucenie, że (zwłaszcza pokonany) NPC będzie go bezwzględnie słuchał jest delikatnie rzecz ujmując... absurdalne. Czy nie jest on właśnie jedną z osób, która ma najwięcej powodów by cie zdradzić? Czy nie jest kluczową postacią na którą twoje zachowania znacząco wpłyną? Ano jest. A kto jest odpowiedzialny za opisywanie tego jak zachowania gracza wpływają na innych? Chyba tu zostawię temat. Mechanika zostaje odrzucona bo dosłownie odczłowiecza automatycznie każdego pokonanego przeciwnika bez żadnych podstaw. Tak działa tutaj chyba tylko magia.
Spoiler:

Re: Propozycje i uwagi

154
Skoro jesteśmy w temacie niewolnictwa to chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię. Jeśli ktoś już posiada niewolnika, chowańca, czy innego towarzysza, którym właściwie steruje prowadzący to, czy istnieje możliwość nałożenia na takiego przyjemniaczka jakiejś pieczęci, czy innego zaklęcia? Przykładowo, żeby otrzymywał obrażenia, gdyby chciał uciec albo żeby zmusić go do czegoś właśnie na zasadzie "nie jesteś posłuszny = rażę cię prądem"?
Tak, zaczerpnąłem to z Tate no Yuusha

...i dalej już trochę poza tematem przymusowej służby: jak działają magiczne pieczęci na forum? Czy jest jakiś temat, który to reguluje? Czy istnieje w ogóle taki rodzaj magii na kontynencie?

Sygn: Juno

Re: Propozycje i uwagi

155
Skoro jesteśmy w temacie niewolnictwa to chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię. Jeśli ktoś już posiada niewolnika, chowańca, czy innego towarzysza, którym właściwie steruje prowadzący to, czy istnieje możliwość nałożenia na takiego przyjemniaczka jakiejś pieczęci, czy innego zaklęcia? Przykładowo, żeby otrzymywał obrażenia, gdyby chciał uciec albo żeby zmusić go do czegoś właśnie na zasadzie "nie jesteś posłuszny = rażę cię prądem"?
A czemu by nie? Pewnie gdzieś już nawet zdążyło się przewinąć. Taki warunkujący czar mógłby przybrać formę wytatuowanego/wypalonego sigila albo geas.

...i dalej już trochę poza tematem przymusowej służby: jak działają magiczne pieczęci na forum? Czy jest jakiś temat, który to reguluje? Czy istnieje w ogóle taki rodzaj magii na kontynencie?
Tematu nie uświadczyłem, ale zagadnienia magicznych pieczęci czy też sigili lub heksów pewnie idą klasycznym kanonem fantasy: można nimi pieczętować (wzorem biblijnego Salomona) poddane inkluzji demony, mogą zawierać w sobie zaklęcie (wyzwalane określonym warunkiem-aktywizatorem), pełnić funkcję magicznej przepustki, zabezpieczenia zamka lub korespondencji i co tam se jeszcze wymyślisz.

Re: Propozycje i uwagi

156
Tak się zastanawiam, czy istnieje możliwość zrobienia odnośników do działów z grafik, które są opatrzone nazwami tychże działów? To znaczy np. zamiast wciskać "Ogłoszenia", wciskamy większe, prostokątne pole z tą nazwą. Może nie jest to jakaś rewolucja, ani nawet szczególnie potrzebna funkcja, ale na telefonach byłoby trochę łatwiej przeglądać forum.

Sygn: Juno

Re: Propozycje i uwagi

157
Niestety silnik forum ma swoje ograniczenia. Nie znalazłem opcji, która umożliwiłaby taką akcję albo nie potrafię tego zrobić. Rzeczywiście byłoby to przydatne. Domyślam się, że wymagać to może zabawy ze stylami w CSS, ale niestety to nie moja bajka. Może to najwyższa pora poszukać informatyka.

Re: Propozycje i uwagi

158
Ale po co to? Jak ktoś gra postacią pokroju baronowej z Varulae, i nawydaje jakieś rozkazy niewolnikom, Bard nie ma żadnego zobowiązania, by oddać mu na nimi kontrolę. Niewolnikami owszem są, ale to dalej oddzielne NPC, w które POSTAĆ gracza mogłaby się wcielić tylko i wyłącznie przy pomocy magii (albo jakiejś super zaawansowanej gnomiej coś tam coś tam technologii). A nawet i wówczas powinien być system bardzo ograniczony w trosce o jego wykonalność.

A tak na codzień, jak się nie smaruje jakiś sigili na swoich niewolnikach, wystarczy że Bard odpisze co nawyrabiali, czy wykonują rozkazy, czy się może zbuntowali, podlizują się, uciekli, czy też może popełnili samobójstwo. W takiej sytuacji system, który proponujesz jest kompletnie zbędny. (Chociaż mamy jakąś namiastkę... niska Charyzma, nikt cię nie będzie słuchać ani brać na poważnie.)

Re: Propozycje i uwagi

159
Sherds pisze:Niestety silnik forum ma swoje ograniczenia. Nie znalazłem opcji, która umożliwiłaby taką akcję albo nie potrafię tego zrobić. Rzeczywiście byłoby to przydatne. Domyślam się, że wymagać to może zabawy ze stylami w CSS, ale niestety to nie moja bajka. Może to najwyższa pora poszukać informatyka.
Ok, dziękuję, że próbowałeś! Może kiedyś...
Fongsturion pisze:Ale po co to? Jak ktoś gra postacią pokroju baronowej z Varulae, i nawydaje jakieś rozkazy niewolnikom, Bard nie ma żadnego zobowiązania, by oddać mu na nimi kontrolę. Niewolnikami owszem są, ale to dalej oddzielne NPC, w które POSTAĆ gracza mogłaby się wcielić tylko i wyłącznie przy pomocy magii (albo jakiejś super zaawansowanej gnomiej coś tam coś tam technologii). A nawet i wówczas powinien być system bardzo ograniczony w trosce o jego wykonalność.

A tak naco dzień, jak się nie smaruje jakiś sigili na swoich niewolnikach, wystarczy że Bard odpisze co nawyrabiali, czy wykonują rozkazy, czy się może zbuntowali, podlizują się, uciekli, czy też może popełnili samobójstwo. W takiej sytuacji system, który proponujesz jest kompletnie zbędny. (Chociaż mamy jakąś namiastkę... niska Charyzma, nikt cię nie będzie słuchać ani brać na poważnie.)
Fong, ja w tym przypadku rozważałem istnienie środków przymusu (także magicznych) ze względu na to, że powiedzmy taki Arno jest skrajnie nieufny i ciężko mu komuś zawierzyć na słowo, poza tym do charyzmatycznych osobistości też raczej nie należy. Co więcej takie dodatkowe zabezpieczenie ułatwiłoby funkcjonowanie postaciom o przeszłości kryminalnej, władcom, fanatykom.

Jeśli taki rodzaj magii faktycznie istnieje w Herbii to mnie to już satysfakcjonuje, a jeśli ktoś nie chce z niego korzystać, droga wolna, każdy gra po swojemu.

Sygn: Juno

Re: Propozycje i uwagi

160
Miałbym propozycję odnośnie cen, nie jest to nic ważnego, ale może się kiedyś komuś przydać. Mój Ottorio jest magiem/uzdrowicielem, ostatnio podczas fabuły został zapytany o swój "cennik". Tu się zrodził mój pomysł: może warto by dopisać do naszego ogólnego cennika informację na temat tego, jak cenią się lekarze (już abstrahując od wielkości danej wioski/miasta, czy też kosztów zasobów). Sam koszt surowej wiedzy i czasu poświęconego na zajmowanie się pacjentem. Uzdrowicieli nie jest tu wielu, ale w sumie lekarze NPC też mają swoje stawki. Co o tym myślicie?

Re: Propozycje i uwagi

161
Wiem, że aktualnie nie gram, ale temat trafia bezpośrednio w moje zainteresowania, więc zostawię krótki komć. Moim zdaniem, dostępny cennik jest raczej mocno ogólnikowy z dwóch powodów. I to nie tylko na Herbii, ale ogólnie, w erpegach jako takich.

Po pierwsze, nie jesteśmy w stanie przygotować odpowiednio szerokiej listy, która przygotuje nam cenę wszystkiego. A nawet jeśli, to jest to bez sensu. Wymagałoby to dużo pracy, a wartość przedmiotu nie jest jednolita na całym świecie. Zabunkrowany w lesie drwal może preferować barter, zamiast lecieć ze złotą monetką do miasta. Jako prowadzący, wolałbym prowadzić historię, niż pilnować portfeli w excelu.

Po drugie, co pewnie niektóre systemy organizują, postać zazwyczaj porusza się po świecie wedle swojej majętności. Byle chłopa nie stać na aksamit, a piękny szlachcic nie martwi się rozlanym kuflem piwa. Realizm? Jest. Skrupulatne liczenie cyferek? Nie, bo i nie znam przypadku, gdzie wyszło to elegancko i sprawiedliwie dla wszystkich uczestników.

Odnośnie samej propozycji Ottorio - absolutnie zgadzam się, że ceny nie są precyzyjne. Ale może jakaś bardzo ogólnie pojęta "dniówka chłopa", "dniówka rzemieślnika" i "dniówka szlachty" by nas sprawnie pokierowała do przodu?

Re: Propozycje i uwagi

162
Zgodzę się ze Skove. Aby precyzyjny cennik mógł faktycznie funkcjonować dla choćby jednej profesji musiałby uwzględniać zapewne ceny wszystkich przedmiotów, produktów i przeprowadzanych w jej ramach procesów. Nawet w wypadku prostego drwala powinno się wziąć pod uwagę w której krainie jest jakie zapotrzebowanie na drewno, jakie drzewo ścina, jak się potrafi handlować i (co najpewniej najważniejsze) komu je sprzedaje. Potem trzeba będzie pomyśleć o rzemieślnikach, którzy na dobrą sprawę mają nieskończenie więcej możliwości na modyfikowanie swojej "dniówki" w zależności od tego co i z jakich towarów robią. No i jakie jest na ich wyroby zapotrzebowanie. Ekonomia i ceny są płynne i próby ich ścisłego ujednolicenia skutkować będą kolejnymi i kolejnymi paradoksami na forum. Kto w jakimś RPGu lub inną grą z rozbudowaną ekonomią i handlem nie znalazł sposobu na farmienie nieskończoności golda niech pierwszy rzuci kamień.

Sugestia brodacza odnośnie bardzo ogólnych dniówek co prawda uchroniłaby nas przed babraniem się w cyferki... ale czy wtedy naprawdę będzie to bardziej przejrzyste niż poglądowe ceny które mamy? Rzemieślnik może być biedniejszy od chłopa, chłop może mieć świetne znajomości (a w takiej Wschodniej Prowincji byś na dobrą sprawę sobiepanem), a szlachcic może dosłownie być najbogatsza osobie w królestwie... lub dorabiać pucując buciory na czyimś dworze bo rodzina przez pięć pokoleń podupadła. Branie średniej z tych wszystkich ludzkich sytuacji będzie sztuczne i sztywne. A jak damy "przedział" to na końcu i tak się okaże, że najbogatsze i najbiedniejsze profesje będą na siebie nachodzić, mieszać się i budzić więcej pytań na temat tego "czemu nie jestem na tym a na tym stopniu zamożności mojej profesji". Teraz przynajmniej pytanie brzmi "czy będzie mnie stać na chleb/przyjęcie/nowego konia". A to sprawia, że gracze myślą o pieniądzach odrobinę bardziej realistycznie.
Spoiler:

Propozycje i uwagi

164
http://herbia-pbf.pl/ odwiedzona przez niezalogowanego użytkownika wyświetla tylko "Na tej witrynie nie ma forów.". Może jednak warto co nieco odsłonić, żeby potencjalny gracz nie musiał zakładać konta do czytania Atlasu/lore?

On the other hand, nie mogłem zapostować w "Nowy silnik, nowy layout, nowe problemy". Dostaję błąd: [403] Forbidden : Dostęp zabroniony Zapytanie odrzucone przez serwer. Nie masz dostępu do /posting.php?mode=reply&f=57&t=2998 na tym serwerze.

Propozycje i uwagi

165
Nie wiem czemu, ale jest to dla mnie dość dziwne, że zarówno administracja, mistrzowie gry i bardowie nie mają oddzielnych kont. Na każdym innym forum jest konto dla Mistrza Gry lub Pomocnika (Barda), czasem wspólne dla wszystkich, a innym razem oddzielne dla każdego. Tak tylko rzucam, że sprawiłoby to, że przeglądanie cudzych postów byłoby bardziej przejrzyste.

I druga sprawa, nie wiem czy tak jest robione obecnie, ale wiele tematów i wątków jest zaczynanych w jednym poście, to jest w poście zakładającym. Jest to dziwne... Przynajmniej dla mnie. Moim zdaniem post zakładający temat powinien zawierać opis lokalizacji, a dopiero następny post Mistrza Gry/Barda zawierać post właściwy dla gracza. Byłoby to czytelniejsze.

Wróć do „Archiwum”