Re: Błędy

31
To nie jest do tego temat, więc piszę to tylko raz.

Urok Herbii w dużej mierze leży w społeczności użytkowników, która faktycznie była luźna, a która jednego wieczoru piła sobie przed monitorami i opowiadała świńskie dowcipy, a drugiego rozmawiała o literaturze. Nie narzucamy zbyt wielu wzorców zachowań, ale bezpośrednie obelgi w publicznie dostępnych wątkach to przesada i jeśli pojawią się kolejne, będzie trzeba rzucić ostem.

Wydaje mi się, świat też kreujemy dość swobodnie. Staramy się zachować klimat, ale jak ktoś robi łowcę potworów albo bladego orka, to postać przechodzi, o ile dostosuje się do paru uwag i wpisze w świat Herbii, prawda?
To nie znaczy, że opisy mają być niedbałe - nie, zawsze, a szczególnie od roku, staramy się być rzetelni i profesjonalni w prezentowaniu treści forum i opisach. Mimo to... cholera, do tego czasu nawet kilka subforów dla dużych lokacji nie ma opisów! To wcale nie znaczy, że ich być nie powinno - po prostu często zawalam różne rzeczy (patrz: rozsyłanie konkursowych nagród) i to była jedna z nich. Później zajmowałem się czymś ważniejszym i tak poszło... Inni MG, Bardowie i Gracze to też tylko ludzie (wbrew rozsiewanym przez konkurencję plotkom).

Nie wszystkie opisy są świetne i wiele bym zmienił nawet we własnych, ale to zwyczajnie dużo pracy, a mało czasu. Pomoc ze strony użytkowników jest zawsze mile widziana, bo i gracze współtworzą świat, który ma w sobie trochę nieścisłości, a może nawet sprzeczności. Teraz absolutnie nic nie pada, a wiem, co mówię, bo Herbia ma już ponad pięć lat i nie upadnie, dopóki gracze będą jakieś więzi między sobą trzymać i czerpać przyjemność z prowadzenia swych postaci.
Absolutnie sprzeciwiam się sztucznej atmosferze przyjaźni i rzygania emotkami na SB, ale takie spięcia się zdarzają. Mniej spiny, bo nie ma o co. O banach mi nawet nie wspominajcie, bo ogłuszę was śmiechem - pamiętam tylko o jednej zbanowej na Herbii osobie, bo jakoś potrafimy sobie radzić w inny sposób :P

I powtórzę: ten temat nie służy dyskusjom, więc jeśli widzicie jakiś problem i rzeczywiście uważacie go za wart drążenia, to załóżcie odpowiedni temat. Najlepiej na spokojnie, choć tak czy inaczej uzyskacie odpowiedź.

Re: Błędy

32
Dziwnie się czuję, wytykając nawet tak drobne błędy, wiec niech ktoś z góry da mi znać, czy powinienem dalej to robić >~<
Ewentualnie, żeby nie nabijać sobie postów i nie zaśmiecać tematu, mogę podsyłać takie drobnostki na PW.

Wymagający przesunięcia przecinek, o tutaj: http://www.herbia-pbf.pl/viewtopic.php?f=88&t=1097

8. akapit (nie licząc "nieczytelnego tekstu") w tekście właściwym, oznaczonym jako cytat.

"(...)Osobiście uważam, że klucz do zagadki zawiera znana nam wszystkim ,okryta ponurą sławą Wieża..."

Re: Błędy

34
To tak, odnośnie wzoru KP zrobionego przez Vasa:
- po co pisać "Umiejętności fizyczne" jak przy umiejętnościach można zaznaczyć ten fakt inaczej:
Umiejętności:
  • Fizyczne
  • Umysłowe
  • Społeczne
I tutaj IMHO "Perswazja" to umiejętność a nie rodzaj/kategoria umiejętności, jak to jest napisane we wzorze KP:

Kod: Zaznacz cały

[b][u]Perswazja:[/u][/b]
Autorytet
Etykieta
Handel
Oswajanie zwierząt
Przebiegłość
Występy
Perswazja to umiejętność przekonywania innych osób do siebie, swoich poglądów czy na swoją stronę (jak się jest złym i przybiera maskę dobroci), która zalicza się do umiejętności "Społeczne", tak jak reszta z listy. A zatem też i do poprawienia jest to:
Vasemir pisze:° najwyższa wartość atrybutu fizycznego/umysłowego/Charyzmy = maksimum dla umiejętności Sprawności Fizycznej/Umysłu/Społecznych
° Punkty Umiejętności:
- na Sprawność Fizyczną=Siła+Zręczność+Wytrzymałość
Nie "sprawność fizyczna" a "Fizyczne" (" - jakie pkt. umiejętności? Fizyczne" - to, co tam jest, nawet przez przypadki się nie odmienia..) a wtedy to, co na początku dałem, staje się bardziej przejrzystsze w odbiorze dla nowych graczy, prawda? Tak więc słowo "fizyczne" (i jego odmienianie) powinno również się znaleźć w poprawionym tekście, znajdującym się pod wzorem KP.

Re: Błędy

35
Nie.

Niemniej, zmieniłem "umiejętności fizyczne" na "sprawność fizyczną" - jak bystry czytelnik dostrzega, ten termin pojawia się na końcu tekstu, ba, nawet dużą literą się zaczyna. Zmieniłem też "Społeczne" na "Perswazji", by rzeczywiście ujednolicić tekst.
Nie rozumiem skąd pomysł (a dalej - zarzut), że nazwy te są epitetami do umiejętności. Skoro to mianowniki, to jest to nazwa określająca całą listę, tytuł, nagłówek dla niej.

Re: Błędy

36
Vasemir pisze:Zmieniłem też "Społeczne" na "Perswazji", by rzeczywiście ujednolicić tekst.
Nie rozumiem skąd pomysł (a dalej - zarzut), że nazwy te są epitetami do umiejętności. Skoro to mianowniki, to jest to nazwa określająca całą listę, tytuł, nagłówek dla niej.
O ile tam na fizyczne to teraz wszystko wygląda lepiej, to o tyle co do tej perswazji mam nadal zastrzeżenia. Rozchodzi mi się o to, czemu "Perswazja" jako mianownik ma być tytułem określającym resztę umiejętności społecznych, gdyż sama w sobie jest umiejętnością społeczną? Lepiej jest określić wszystkie umiejętności społeczne we wzorze KP, mianownikiem "Społeczne", niż używając innej umiejętności jako tego tytułu/mianownika do tej grupki. Ja też biorę pod uwagę że Herbia to takie hard fantasy i że wiele rzeczy, zasad i mechanika, opiera się o "ceglaste" podręczniki do RPGów w tych samych klimatach, no ale dla mnie umiejętność perswazji zalicza się do grupki społecznych cech przy określaniu tego podczas tworzenia postaci. Nie wiem czy również w tych wielostronicowych podręcznikach do RPGów też tak jest ale wy powinniście wiedzieć lepiej, ze względu że więcej wiecie o RPG, niż ja, więc to nie jest moja jakaś złośliwość i czepianie się, no ale po prostu IMHO to określenie we wzorze KP o którym mówię, powinno mieć mianownik "Społeczne" i tyle. Tak ja o tym sądzę i przy tym będę obstawał. :P

Re: Błędy

37
Rozchodzi mi się o to, czemu "Perswazja" jako mianownik ma być tytułem określającym resztę umiejętności społecznych, gdyż sama w sobie jest umiejętnością społeczną?
Ponieważ nazwy różnorakich zdolności społecznych mają bardzo niewyraźne granice semantyczne, co przysparza trudności (np. przy sprzedaży fałszywego towaru wykorzystuje się Blef czy Targowanie się?) zarówno Graczom, jak i MG. "Perswazja" jest chyba najszerszym z tego rodzaju pojęć, przez co sprawia najwięcej problemów; z obu tych powodów uznałem ją za najlepszą do określenia całej gamy umiejętności polegających na przekonywaniu innych. Gdyby pojawiła się perswazja jako Umiejętność, Gracz mógłby niemal w każdej scenie deklarować użycie tej właśnie umiejętności, przez co większość pozostałych stałaby się bezużyteczna (autorytet, handel, przebiegłość, występy, może nawet etykieta).

Owszem, to i wiele innych rzeczy można zrobić inaczej, bardziej realistycznie - np. rozbudować listę umiejętności Umysłu o dziesiątki dziedzin wiedzy lub Sprawność Fizyczną o dziesiątki różnych sportów ("zwykłych") i sportów walki. Wzór KP był przerabiany wielokrotnie, długie godziny spędziliśmy na myśleniu nad wersją tą oraz innymi i uznaliśmy obecny stan za optymalny między grywalnością i realizmem.
Jeżeli coś bym tam zmienił, to może jedynie nazwę umiejętności odpowiadającej za doświadczenie w obyciu z magią - jeżeli ktoś znajdzie naprawdę fajne określenie.

Re: Błędy

38
Magioznawstwo? :D
(przepraszam wszystkich, ale cierpię na zaburzenia psychiczne, zmuszające mnie do naśladowania prymitywnych, samolubnych zwierząt)?
Leevakk pisze:*(przepraszam wszystkich, ale cierpię na zaburzenia psychiczne, zmuszające mnie do naśladowania prymitywnych, samolubnych zwierząt)* - czar sprawiający, że wszystkie istoty poniżej trzydziestego poziomu uciekają w popłochu. Koszt many: 10. Czas odnawiania 120 sec .

Re: Błędy

39
Nekomimi pisze:Magioznawstwo? :D
Chyba możemy to traktować jako neologizm... taki nieoficjalny.
magioznawstwo = znajomość magii
Równie dobrze "magioznawstwo" może robić za nazwę własną dla systemu czarów i korzystania z mocy.

Ale ktoś z ekipy pewnie wyjaśni Ci to lepiej. Maybe mieli w tym jakiś celowy zamiar.

Re: Błędy

40
Tutaj, w wątku o zielarstwie: http://www.herbia-pbf.pl/viewtopic.php?f=88&t=1122


"Zdarza się, że jest to prawda, lecz znacznie częściej osoby zielarstwem się parające to zwykli, nie mający z czarowaniem wiele wspólnego ludzi. Zazwyczaj kobieta. Jeszcze częściej starsza kobieta..."

"Zdarza się, że jest to prawda, lecz znacznie częściej osoby zielarstwem się parające to zwykli, nie mający z czarowaniem wiele wspólnego, ludzie. Zazwyczaj kobiety. Jeszcze częściej, starsze kobiety...'


"Mowa o sporyszach. Są one niewiele, podobne do ziarenek..."

"Mowa o sporyszach. Są one niewielkie, podobne do ziarenek...'

Re: Błędy

42
Geografia, Urk-hun

Do opisu wkradło się takie malutkie powtórzenie:
"(...) Pustynne i pół-pustynne tereny, ubogie w wodę, żywność i surowce, od zawsze faworyzowały faworyzowały najsilniejszych i najbardziej bezwzględnych..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „Archiwum”