Dragon Age PBF - http://da-pbf.forumpl.net

1
Obrazek
Jest rok 8:55 Błogosławionego. Dokładnie trzydzieści jeden lat temu Orlais przepuściło atak na Ferelden, skutkiem czego jest trwająca do teraz okupacja drugiego państwa. Imperialistyczne zapędy cesarstwa zahwiały się jednak, kiedy na światło dzienne ujrzał romans monarchy z własnym kuzynem. Jest to doskonała okazja dla orlezjańskiej arystokracji, aby podbudowaćw własną pozycję w państwie. Jednocześnie możnowładztwo Fereldenu zaczyna korzystać ze skoncentrowania się Val Royeaux na swoich sprawach wewnętrznych i zaczyna się coraz częściej mówić o ruchu oporu i bojówkach narodowowyzwoleńczych, działających w lasach na coraz większym terenie kraju.

W Wieży Kręgu przy Jeziorze Kalenhad aż goreje od wymian różnych, często skrajnych, poglądów na obecną sytuację polityczną. Część maginów - zdecydowana większość - twierdzi, iż zatargi międzypaństwowe nie powinny obchodzić Kręgu, kiedy pozostali - głównie skrajni rezolucjoniści i libertarianie - wychodzą z założenia, iż to doskonały moment na wyzwolenie tej instytucji. Jednocześnie mówi się o tym, że należałoby pomóc Fereldenowi w jego dążeniach choćby przez wzgląd na to, iż Twierdza Kinloch znajduje się na jego terytorium.

Czołem Zakonu jest Boska Colette IV. Jest ona wyjątkowo nieprzyjaźnie nastawiona do magów oraz elfów, których próbuje jawnie szykanować i ograniczać w prawach. Odbija się to w szczególności na tych ostatnich, zwłaszcza Dalijczykach, którzy zaczęli albo walczyć z agresorem, albo uciekać. Przykładem tego ostatniego jest dumny klan Elgarfen, koczujący głównie w Puszczy Tirashan. Obecnie dążą do Fereldenu, ale czeka ich długa droga przez niebezpieczeństwa, jakie stoją przed nimi przez niemal całe Orlais.

Szara Straż nie ma wstępu do Fereldenu. Od stu pięćdziesięciu lat - kiedy to miejsce miał ich bunt - królestwo zamknęło dla bractwa swoje granice, toteż jego obecna główna siedziba na południu Thedas mieści się w orlezjańskim Monstimmard. Jednocześnie brak Plagi i jawnego zagrożenia ze strony mrocznych pomiotów sprawiły, że komendantka Olivia Arenai niemalże na siłę próbuje udowodnić przydatność Strażników nawet w czasach, gdy nie muszą zwalczyć Arcydemona.
Należałoby zacząć od tego, iż Dragon Age PBF jest forum fantasy adresowanym do wszystkich, którzy lubią heroiczne wyprawy, magię, ale także i grę polityczną. Świat gry opisany jest w sposób solidny i przystępny dla tych, którzy nie są zaznajomieni z kanonem, a i Mistrzowie Gry oraz Użytkownicy z chęcią pomogą tym, którzy chcieliby się weń wgryźć nawet bez jakiejkolwiek znajomości. Naszym celem było tak zorganizować podręcznik gracza, ażeby każdy, czytając go, miał wrażenie, że zaczyna rozrywkę w autorskim świecie fantasy.

Główną oś fabularną scedowaliśmy na zatargi polityczne między Orlais oraz Fereldenem, a także między poszczególnymi rodami szlacheckimi wewnątrz tychże krajów. Mimo to, jak widać wyżej, każda frakcja, w której mogą bawić się gracze, posiada własną historię i problemy, toteż nie myślcie, że grając magiem w Kręgu nie skorzystacie dostatecznie z tego, co oferuje świat gry.

Co oferujemy?

Pomoc dla nie zaznajomionych z uniwersum.
Jak już chyba wspomniano wyżej, nie wymagamy znajomości kanonu gry do zabawy z nami. Dołożymy wszelkich starań, aby każdy mógł się u nas doskonale bawić bez względu na to, czy kiedykolwiek miał styczność z Dragon Age, czy też nie. Uważamy że świat jest na tyle bogaty i ciekawy, że mało kto może go nie polubić, kiedy już go pozna - sam, czy też z naszą pomocą.

Ciepłą atmosferę.
Forum działa krótko, ale Gracze już odnaleźli nić porozumienia. SB służy w głównej mierze integracji między nami, dzięki czemu Dragon Age PBF wytworzył pewnego rodzaju przyjazny "mikroklimat" oparty w głównej mierze o inicjatywę i otwartość Użytkowników, którzy równie co my, admini, dbają o dobrą atmosferę.

Różnorodność pod względem tworzenia postaci.
Na forum wyróżniamy sześć głównych frakcji. Są to:
- Orlais i Ferelden rozumiane jako szlachta oraz wszystkie postaci trwale związane z tymi państwami,
- Zakon, czyli duchowni, głoszący Pieśń Światła oraz templariusze,
- Szara Straż, która wbrew pozorom nie cierpi na brak pracy, nawet biorąc pod uwagę fakt, iż nie trwa plaga,
- Krąg Maginów z Twierdzy Kinloch w Fereldenie,
- Dalijczycy - obecnie jedynym grywalnym klanem jest Elgarfen, ale będą pojawiać się kolejne, w miarę rozrostu tej grupy.
Powyższe nie oznacza jednak, że Wasze postaci muszą należeć obowiązkowo do jednego z powyższych ugrupowań. Są one wyróżnione tylko dlatego, że mają największy wpływ na kreowanie rzeczywistości w Thedas oraz największe znaczenie polityczne i fabularne. Oprócz w/w grup jest jeszcze jedna - Niezrzeszeni, do której zaliczamy te postaci, które nie wpisują się w standardy dostępnych frakcji. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, abyście grali wiedźmą, barbarzyńcą, skrytobójcą czy najemnikiem. Wybór postaci niezrzeszonej nie zamyka Wam też drogi do ciekawego rozwoju fabularnego, gdyż jako Mistrzowie Gry dążymy do tego, żeby każdy gracz był usatysfakcjonowany z tego, jak prowadzona jest historia jego bohatera.

Ciekawe rozwiązania rozgrywki i inicjatywę Mistrzów Gry.
Jest nas czworo i każdy z nas ma przydzieloną sobie z góry organizację, której fabułą ma się zajmować:
- Dumat sprawuje pieczę nad Szarą Strażą oraz Kręgiem Maginów,
- Urthemiel dba o ciekawą rozgrywkę bohaterów z Orlais i Fereldenu,
- Razikale stale wyszukuje nowe wyzwania dla Dalijczyków,
- Lusacan zaś nadzoruje działania Zakonu.
W kwestii postaci niezrzeszonych - przypisujemy sobie je bezpośrednio i indywidualnie. Ostatecznie wychodzi na to, że każdy Użytkownik posiada Mistrza Gry, który nadzoruje jego rozgrywkę i do którego zawsze może zwrócić się w przypadku problemów, próśb, czy pomysłów na kolejne sesje.
Warto zaznaczyć, iż każde z nas, nadzorując daną grupę postaci, sam nie może stworzyć w tej grupie własnego bohatera. Ma to zapobiec ewentualnym nadużyciom z naszej strony oraz dać Wam komfort poprzez okazanie, iż żadna organizacja nie będzie rozwijana tylko pod kątem postaci MG, który się nią zajmuje i który postanowił w niej pograć.
Odnośnie jeszcze mistrzowania - jesteśmy ze sobą w stałym kontakcie w gronie administratorskim. Stale wymieniamy się pomysłami i propozycjami na urozmaicenie rozgrywki. Dążymy do tego, aby połączyć historie jak największej ilości postaci, żeby tylko zapewnić Wam różnorodną i zaskakującą rozgrywkę. Wychodzimy z założenia, że forum jest dla nas wszystkich, lecz naszym zadaniem jest w pierwszej kolejności czuwać nad Waszą zabawą i dbać o to, byście się nie nudzili. Co ciekawe, my też czerpiemy przyjemność, kiedy obmyślamy kolejne wątki, czy dalej idące plany bardziej drastycznych zmian w przestrzeni świata przedstawionego.

Ciekawy, choć nie taki nowy system rozgrywki.
Ten punkt ma kilka aspektów. Należy potraktować je osobno:
1) Przy tworzeniu postaci każdy z Was dysponuje pewną pulą punktów, które rozdaje pomiędzy wybrane przez siebie predyspozycje (tj. umiejętności). Nie ma u nas jednak kostek, ani żadnego skomplikowanego systemu. Całość gry opiera się na opisywaniu swoich akcji, a stopnie zaawansowania poszczególnych umiejętności mają jedynie pomóc Mistrzowi Gry w rozeznaniu, czy podjęta przez postać akcja ma prawo się powieść, czy może jej skutki będą zupełnie odwrotne od zamierzonych.
2) W kwestii magii, która chyba od zawsze była najtrudniejszym do opracowania aspektem forów fantasy, również postanowiliśmy skoncentrować się na gawędziarstwie. Oznacza to, że gracz prowadzący maga ma za zadanie dokładnie opisać cały proces rzucania zaklęcia: od gestów, poprzez koncentrację magii, wywołanie mikroskopijnych tarć, aż do rzucenia piorunu kulistego, dla przykładu. Podczas walk czy też zwyczajowych sesji, będziemy brali pod uwagę jakość opisu oraz wszelkie okoliczności zewnętrzne. Predyspozycje także tu mają za zadanie bardziej rozwiewać nasze wątpliwości, niż determinować (lub ograniczać) poczynania Waszych bohaterów.
3) Rozgrywka sama w sobie ma charakter sesji. Nie oznacza to jednak, że będziecie uzależnieni od Mistrzów Gry. Owszem, tylko za sesje z nami otrzymacie punkty niezbędne do rozwijania predyspozycji własnych podopiecznych, lecz daliśmy Wam możliwość trilokacji. Ograniczenie jest następujące: jedna sesja znacząca dla fabuły ogólnej lub z MG oraz dwie dodatkowe, między postaciami i bez naszego nadzoru. W skład tego ostatniego wliczają się również retrospekcje.

Otwarty świat.
Tak, zdajemy sobie sprawę z tego, że punkt ten w odniesieniu do PBF-a może wydawać się nieco śmieszny, ale mimo wszystko chcemy dać Wam do zrozumienia, że Dragon Age PBF to pewnego rodzaju sandbox, którego fabuła będzie w głównej mierze uzależniona od Was samych. Każda postać prędzej czy później zostanie wciągnięta w wir wydarzeń quasi globalnych choćby przez wzgląd na to, iż przemiany, jakie mają miejsce w świecie gry są na tyle znaczące, że rzadko można przejść obok nich obojętnie bądź się od nich uchować w zupełności. Będziemy też dążyć do tego, żeby we wszelkie akcje angażować Was do granic możliwości.
Innym przykładem otwartości naszego świata jest system alchemii, który pojawi się już niebawem. Już teraz możecie czytać zielnik oraz bestiariusz, znajdujące się w kompendium wiedzy, lecz za jakiś czas zostaną one rozszerzone pod kątem tworzenia własnych wywarów, trucizn, maści, olejów, bomb itp. Oprócz procesu zbierania odpowiednich ingrediencji, będziecie świadkami, jak Wasz bohater warzy daną miksturę, a Wy to opiszecie. Oczywiście nic bez odpowiedniego przygotowania - system alchemiczny przewiduje także uproszczony opis pewnych reakcji i sposobów otrzymywania odpowiednich mikstur.

Każdy gracz jest dla nas cenny. Chcemy stworzyć forum z dobrą atmosferą, na którym można bawić się naprawdę przednio, przez co nie będzie się chciało nas opuszczać ani na moment.

Liczymy że choć trochę zachęciliśmy Was choćby do rozpatrzenia gry na naszym forum. W razie pytań i wątpliwości, nie krępujcie się pytać. Zapraszamy również na nasz fanpage. Staramy się jak najczęściej zamieszczać na nim różne nowinki ze świata gry.
Zapraszamy serdecznie i do zobaczenia w Thedas!
Ekipa Dragon Age PBF
http://da-pbf.forumpl.net
ODPOWIEDZ

Wróć do „Wygasłe portale”