Uniwersytet w Oros

1
Szkoła magiczna w Oros

Kampus dzieli się na dwie główne części. Uniwersytet, gdzie szkolą się dorośli, ucząc się magii już całkowicie na poważnie. Studiowanie na głównym kampusie to już nie przelewki. Rzadko kiedy ma się czas na robienie czegokolwiek innego, a nauka zabiera wiele lat z życia. Drugim obiektem na kampusie jest Akademia, w której można poznać podstawy magii i nauczyć się najprostszych sztuczek, jak choćby rozpalenie ogniska iskrami. Najczęściej uczą się w niej dzieci i nastolatki, większość ma na celu zostać przyjętym na główny wydział po wejściu w dorosłość.

Żyjąc jako czarodziej w Oros, możemy osiągać różne rangi. Istnieje obowiązek noszenia odpowiednich barw symbolizujących przynależność do określonej kasty lub innych, łatwo zauważalnych i jednoznacznych dodatków na swoim zwyczajnym stroju.


Rangi w Oros:

Praktykant - osoba ucząca się w Akademii. Kolorem praktykantów jest żółty.
Wykładowca - nauczyciel prowadzący zajęcia w Akademii. Kolorem Wykładowców jest błękit.
Student - osoba ucząca się na Uniwersytecie. Studenci noszą zielone szaty.
Profesor - wykładowca na Uniwersytecie. Noszą jasnobrązowe szaty.
Uczeń - praktykant lub Student będący pod bezpośrednią opieką Profesora lub kogoś o wyższej randze. Białe szaty symbolizują przynależność do grona uczniów.
Doktor - doświadczony wykładowca specjalizujący się w naukach teoretycznych. Szaty doktorów są brunatne lub bliskie czerni.
Mag Bojowy - czarodziej posiadający zdolności pozwalające mu skutecznie walczyć. Ma obowiązek stawienia się na wezwanie Królestwa w czasie wojny. Kolorem Maga Bojowego jest fiolet.
Mistrz - czarodziej, którego moc, wiedzę oraz osobowość uznano za godne tej zaszczytnej rangi. Kolorem symbolizującym pozycję Mistrza jest złoty.
Arcymistrz - mistrz nad Mistrzami, żywy symbol potęgi Oros. Barwą Arcymistrza jest czerwień.

Władzę nad uczelnią sprawuje rektorka Iris z Oros.

Kampus uczelniany znajduje się na wzniesieniu ponad Oros, przez co jest od niego częściowo odizolowany. Tuż obok niego mieszczą się akademiki mogące pomieścić nawet do tysiąca studentów. Na Uniwersytecie możemy znaleźć sławną na cały świat, gigantyczną Bibliotekę. Dzieli się ona na wiele sekcji, do których dostęp jest mniej lub bardziej ograniczony.

Biblioteka została zniszczona, ulegając tajemniczej eksplozji w 87 roku.


Sekcje Biblioteki Uniwersytetu Oros:

Pierwsza sekcja - zawiera podstawowe księgi o magii oraz historii. Dostępna dla każdego.
Druga sekcja - zawiera opisy zaklęć, wiedzę alchemiczną i rzemieślniczą uściśloną pod kątem działania magicznych przedmiotów. Niedostępna dla Praktykantów. Osoby z zewnątrz potrzebują specjalnego pozwolenia od Profesora lub kogoś wyższego rangą.
Trzecia sekcja - wartość i potęga skrywanych w niej ksiąg jest większa. Dostęp mają tu tylko Profesorowie i ci, którzy stoją powyżej. Osoby niezwiązane z działalnością Oros nie mają do niej dostępu wcale.
Czwarta sekcja - skrywa najpotężniejsze znane zaklęcia i najstraszniejsze sekrety magii. Dostęp mają do niej jedynie Mistrzowie oraz sam Arcymistrz. Każda osoba z zewnątrz przyłapana w tej sekcji jest automatycznie skazywana na śmierć.


Wielka Rada

Jest to organizacja składająca się z czterdziestu pięciu możnowładców, których przodkowie wspomogli finansowo powstanie Uniwersytetu Oros. Zajmuje się ona budżetem szkoły - wypłaca pracownikom pensje i przydziela stypendia niektórym studentom. Dobra kondycja uczelni leży w ich interesie, gdyż wszystko to, co zostaje po opłaceniu wydatków wpada zazwyczaj do ich prywatnych kieszeni. Kierują wszystkim z góry, choć nie zwykli mieszać się w sprawy wewnętrzne Uniwersytetu. Tolerują je tak długo, jak nie są one dla nich problematyczne. Orzeczenia Wielkiej Rady nie mają pełnej mocy wykonawczej. Może się ona czemuś sprzeciwić, ale nie może niczego nakazać. Konflikty pomiędzy Mistrzami a Wielką Radą, zwykle dotyczące sfery finansowej, nie są niczym nowym.

[autorem tekstu jest Silva]
ODPOWIEDZ

Wróć do „Uniwersytet w Oros”