-
2) Frakcja
Gołębica przyniosła na ich pokład gałązkę bukową, a chwilę potem cała załoga wielkiej barki dostrzegła ląd na horyzoncie. Los uśmiechnął się do nich i zaczęto wiwatować. W głowach zbieraniny przedstawicieli różnych ras pojawiło się pełno wyobrażeń na temat ich nowego świata, a w sercach zagościła na nowo nadzieja. W końcu dobili do brzegu nieznanej wyspy (08.40) i tłumnie opuścili swoją łódź, zabierając ze sobą sadzonki roślin uprawnych oraz bydło i trzodę chlewną. Na czele wyprawy stanął tym razem radny Dedremelen, który był niegdyś zwiadowcą wśród mrocznych elfów i poprowadził nowoprzybyły lud w głąb lądu. Za zgodą wszystkich rządzących, którzy zostali wybrani przed wyprawą w demokratycznych wyborach, ulokowali swoje miasto Paradisium (15.41) w pobliżu Skarbiego Szczytu, gdzie postawiono Dom Rady (Ratusz) według projektu Suana Lavane’a. Był to budynek niski lecz szeroki, zbudowany na planie koła, który symbolizuje płynność i jedność całej społeczności. Każdy z radnych otrzymał miejsce przy okrągłym stole, a każdy miał równe prawa i obowiązki.
Administrator miasta zdążył obadać pobliskie tereny i zrobił projekty przyszłych konstrukcji. Wpierw zarządził wybudowanie zabudowań miasta (15.40), które otaczały prostą ulicę. Były to budynki jednolite lecz o ładnej konstrukcji. Każdy posiadał w nich tyle samo miejsca. Nie były to domy luksusowe, ale wystarczająco wygodne. Niedługo potem grupa ludzi ruszyła na pastwiska(15.38), aby przygotować tam teren pod Hodowlę Zwierząt. Między pracującymi chłopami pojawił się Olnear Derel, który pomagał im przy stawianiu płotów i szałasów dla trzody chlewnej.
Dzięki licznym kontaktom, zawartym podczas swoich wędrówek, Nomen Trel przekonał doradców króla Keronu, aby przesłał na wyspę zapasy, które następnie zostały przekazane Unii zamiast przedstawicielom zakonu Sakira, którzy nawet nie dowiedzieli się o darowiźnie (Doświadczenie wszystkich ras: Zasoby z kontynentu).
3) Władza
Trzeciego dnia o postawienia Domu Rady pięciu przedstawicieli społeczeństwa zebrało się, aby debatować nad dalszymi poczynaniami ich populacji. Pojawiały się silne przemówienia i twarde stanowiska. Niektórzy zmienili swoje zdanie lub poszli na ustępstwa. Inni zaś nadal nie zgadzali się z takowymi rozwiązaniami. Stwierdzono więc oficjalnie, że pozostawia się podatek w wysokości 1 Funduszy za 1 Hex.
4) Ruchy Wojsk
Shal-ekhen wzięła na swoje barki zarządzanie armią miasta za zgodą całej rady. Jako jedyna miała największą wiedzę w prowadzeniu wojen. Choć stanowisko większości rady było pokojowe i odstawało od typowej agresywnej polityki narodów, nie wykluczano obrony. Pierwszy oddział jednostek pozostał w mieście, a drugi wraz z ekspedycją naukowców ruszył na wschód, aby odkryć sekrety wysp. Ich celem jest nie tylko odnalezienie ruin, ale również niezwykłych okazów zwierząt (pastewnych i nie tylko), roślin (niespotykanych wcześniej) oraz plemion zamieszkałych dzikie tereny.
5) Faza Rozliczeń
Spoiler:
Zapasy: 22 Fundusze: 9 Zasoby Ludzkie: 41 Szczęście: 90
Skóra: 4
Żelazo: 2
Winorośl: 3
Budynki, np:
- Ratusz (15.42)
- Zabudowa Miasta (18.42)
- Hodowla Zwierząt (15.38)
Spoiler: