W końcu, po długiej drodze, udało wam się dopłynąć do brzegów wyspy. Pierwszej nocy przekonaliście się co mieli na myśli podróżnicy, mówiąc o słupach światła. Dokładnie o północy, czerń nieba rozdarło pięć jasnych smug, które sięgały aż do chmur. Wyładowanie magii było potężne, nawet początkujący czarodziej byłby w stanie określić z zamkniętymi oczyma kierunek tych takiej anomalii. Ale nie czas na rozważania. Przed wami pierwsze, poważne zadanie. Założyć kolonię, uzyskać dostęp do surowców póki macie zapasy i sprawdzić, czy ktoś poza wami dotarł. Być może będziecie mogli sobie pomóc, być może weźmiecie się za bary... Jedno jest pewne, to właśnie TY musisz wygrać w wyścigu po tę tajemnicę, która być może zaważy o losach wyspy i pozwoli wypełnić Ci twoje cele.
Źródła światła są oznaczone czerwonymi budynkami na mapie. Zaczynacie grę z dowolnego brzegu wyspy, z wyjątkiem mrocznych elfów, które wychodzą ze swoich podziemnych włości. Gdyby chciały założyć miasto pod ziemią to niech napiszą to koniecznie. Może też od razu wysłać uczonych i wojaków (lub bez wojaków) do czerwonych lokacji na mapie. Badać miejsca do eksploracji może każdy.
Jest to w podręczniku, ale dla ułatwienia napiszę: Piechota porusza się z prędkością 8hexów na turę, tak samo karawana miasta i uczeni.
Oto przykładowy schemat miasta, abyście wiedzieli jak to zrobić
Nazwa - ilość mieszkańców [ilość niewolników].
+Z/-/- na turę latem, jesienią i zimą, +F na turę.
Zasoby: x Fundusze: y Zasoby Ludzkie: z Zadowolenie: v
Budynki, np:
- Farma Zboża - 2ZL = +4Z co turę (52. 26)
- Tawerna pod rozbitym dzbankiem = +5 do zadowolenia (53.27)
- Kopalnia & Huta 2ZL = +1 żelaza co turę - (51.20)
- Infrastruktura miasta (53.28)
- Infrastruktura miasta (53.29)
- Infrastruktura miasta (54.28)
Wojsko w mieście:
BRAK
i tak dalej i tak dalej. Możecie tworzyć własne wersje, gruny żeby były czytelne. Możecie tak na prawdę sami wszystko sobie rozliczać, na początku będzieszło topornie (jak z każdą nową mechaniką), ale później się przyzwyczaimy.
Tutaj pozwolę sobie skopiować coś z poprzedniego posta:
"Oto co dostajecie na początek wraz z pierwszym miastem:
Budynki: Ratusz, 40 ZL, 10F, 5 tur zapasów, Dwa oddziały Piechurów, Ekipa uczonych"
BAWCIE SIĘ DOBRZE
PS: Oto oficjalna kolejność rozkładania, niestety nie udostępnię rzutów bo nie mam czasu bawić się z tym programem przed wyjazdem, muszę się pakować, no xD Od góry do dołu.
Ravenill (Mroczne Elfy)
Ves (Zakon Sakira)
Leevakk (Krasnoludy)
Sylvius (Unia)
Ren (Orki & Gobliny)
Morndir (Elfy)
Posty możecie zacząć pisać tutaj, jeśli nie pojawi się oficjalny dział od Aish, a jeśli się pojawi, to najwyżej je przeniesie jak wrócę